¿Qué es Xero?

Galardonado software de contabilidad en línea diseñado para propietarios de pequeñas empresas y contadores. Disponible en cualquier computadora o dispositivo móvil con conexión a Internet. Las finanzas comerciales y el flujo de caja se actualizan en tiempo real. Importa transacciones desde cuentas bancarias. Ilimitados inicios de sesión de usuario. Se integra con más de 600 aplicaciones comerciales de terceros. Admite múltiples monedas. Se puede acceder a los datos a través de un solo libro de contabilidad, lo que permite a los contadores y clientes colaborar en torno a las finanzas.

¿Quién usa Xero?

Todas las pequeñas y medianas empresas y contabilidad y prácticas de contabilidad.

¿Dónde se puede implementar Xero?

Cloud, SaaS, Web, Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Xero
  • Fundada en 2006
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 9

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • Xero
  • Fundada en 2006
  • Asistencia 24/7
  • Chat

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Alemania, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 9

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Xero

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USD 5.50/mes
Versión gratuita
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N/D
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USD 12.00/mes
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N/D
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Xero

  • Acceso móvil
  • Alerta de pago duplicado
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis financiero
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Balance contable y cuadro de resultados
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • Conciliación bancaria
  • Consolidación/Roll-Up
  • Contabilidad
  • Contabilidad central
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de activos
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de fondos
  • Contabilidad de los proyectos
  • Control de inventario
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes financieros
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cumplimiento tributario
  • Cálculo de impuestos
  • Cálculo y validación de gastos
  • Datos en tiempo real
  • Declaración de ganancias/pérdidas
  • Escenarios hipotéticos
  • Facturación
  • Facturación en línea
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Gestión de abastecimiento
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de casos
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de demandas de pago
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de gastos
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de precios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recibos
  • Gestión de reembolsos
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Gestión financiera
  • Historial de facturas
  • Historial de transacciones
  • Identificación del producto
  • Importación y exportación de datos
  • Impresión de cheques
  • Informes de nómina
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Libro general
  • Libro mayor de cuentas por cobrar
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Pagos parciales
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Preparación W-2
  • Presupuestos automatizados
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Procesamiento de cheques
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Procesamiento de pagos en exceso
  • Redacción de cheques
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de fechas de vencimiento
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Testimonios de clientes
  • Transferencia
  • Validación cruzada de la contabilidad
  • Varias divisas

Alternativas a Xero

Sage | Accounting es una solución de contabilidad online simple, pero potente, diseñada para propietarios de pequeñas empresas.
Herramienta de contabilidad que proporciona asistencia de múltiples monitores y sellos de vencimiento a través del flujo de caja mejorado.
El software de contabilidad n.º 1 y la solución de gestión financiera. Construido por y para el personal de finanzas
Sage 100cloud es una plataforma de ERP para distribuidores y fabricantes de tamaño mediano y en crecimiento.
Easy & affordable online accounting software for small businesses. From invoices to paying employees - you're covered for just $10/mth.
Cloud Inventory and Accounting Software specialising in large Inventories for small businesses. Australian owned and Supported
Cloud accounting practice software, with data entry wizard and corporate tax filing capabilities for filing of UK taxes.
¡FreeAgent ha sido votado como el software de contabilidad nº 1 del Reino Unido para pequeñas empresas! (Premios a la excelencia contable 2018).
Gestiona el capital humano de una organización, empleados y trabajadores contingentes a través del proceso de contratación a jubilación.
Ideal para pequeñas empresas y trabajadores autónomos, esta solución de facturación basada en la web ayuda a enviar y aceptar facturas de pago, gestionar gastos y más.
MYOB Advanced business management software is tailored to mid-sized businesses & integrates real-time data across your entire business.
Solución de gestión empresarial que incluye funciones para pronósticos financieros, optimización de la cadena de suministro y planificación de proyectos.

Opinones de Xero

Evaluación media

En general
4.3
Facilidad de uso
4.2
Atención al cliente
3.9
Funcionalidades
4.2
Relación calidad-precio
4.2

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
57%
4
27%
3
9%
2
3%
1
4%
Kathryn H.
Kathryn H.
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Arte y artesanía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Affordable professional level accounting software for small business

5 hace 3 años

Comentarios: It's been easier to use Xero than I expected, but I had a nasty surprise at tax time when I realized the default accounts/descriptions for expenses did not correlate 1:1 to IRS categories. (I should have checked this more closely when I set up my accounts because it's a New Zealand company, and the previous product was local.) This means I will need to double-check all my transactions for 2018 and the IRS has my vastly overestimated tax payment until I can do that and file my return on an extension. I've had a much better experience importing data from financial institutions because Xero uses a well-known importing service that is trusted by the institutions. I like being able to match multiple invoices to bank deposits because I usually don't run to the bank for each check. This will be more valuable as my company grows. I should probably find an accountant to assist me with this, but I haven't found an accountant who understands both craft businesses and Xero.

Puntos a favor:

Professional double entry software at a very affordable price Accommodates both cash and accrual accounting Links to financial institutions to get transactions Uses standard importer recognized by the financial institutions instead of just trying to log in remotely (and triggering fraud alerts) Can match multiple invoices to a single deposit transaction imported from bank Can keep using Xero as company grows

Contras:

Pre-existing expense categories/descriptions don't map 1:1 with IRS definitions, so I'm having to go back to all my receipts to make sure expenses are entered in proper accounts because I didn't realize this when I switched More difficult to focus on specific expense categories to check transactions Have not been able to import historic data from previous app (possibly because it's not double entry) so I am still paying the subscription on that software to retain access to my data No integration with Craftybase, so I have to enter supply purchases and customer invoices there independently

Cody M.
Controller en EE. UU.
Entretenimiento, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Easy to Implement and Manage Global Business, Low Customization Options

4 la semana pasada Nuevo

Comentarios: Kanopy has found Xero to serve its needs well, but ultimately we moved on and migrated to NetSuite years later. We still keep Xero though for 1 international subsidiary that we found to be advantageous not to migrate. The mature business with complex operations may not find all needs are met with Xero, especially if the desire is to integrate many other tools/software with the ERP in a bi-directional data flow.

Puntos a favor:

Xero serves well as an "out of the box" accounting system, not unlike Quickbooks. It also has more functionality and use internationally, making it a superior choice to QB if your business operates on a global, multicurrency basis. There are some solid automations which can be implemented with Xero as well, and the canned reporting generally suffices for the majority of basic financial needs.

Contras:

Xero lacks the open customization options that software like Netsuite or Dynamics offers. For a small business this will often be fine, but a scaling operation looking to automate many functions based on unique business needs may someday find they have outgrown Xero and need to undergo an (often painful) ERP migration.

Randall L.
CEO en EE. UU.
Contabilidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Company could care less about customers and refuses to fix glaring issues

1 la semana pasada Nuevo

Comentarios: It has been a nightmare! I was an early adopter, but they quickly forced us to pay their increasing fees instead of honoring us in supporting what began as very buggy software. They stabilized it and it worked okay for some time, but has consistently become more buggy and irritating. They refuse to fix bugs, always blame the customer for doing things wrong. They send canned messages that half the time have NOTHING to do with the actual question. They called me a liar in support. Their automated feeds NEVER work, and when they break, they cause a huge mess. For instance, it might pull transactions for 20 days out of the month, and you have to figure out which it did not pull. Of course, they never take responsibility or try to fix it. Their greed has ruined the company and all they care about is fleecing more money from the customer. I never plan to go back to this company. Horrible!

Puntos a favor:

Disliked the entire experience. They break everything that works well. Cash coding was excellent then they changed it and broke it.

Contras:

Automated feeds NEVER work, always buggy, and the mess it leaves takes hours or days to fix. Customer support is a joke. They only send canned responses which rarely if ever answer the question. Their lack of attentiveness in support is appalling.

Mahnaz A.
Business Manager en Australia
Administración educativa, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Xero use in a School

5 hace 2 meses

Comentarios: Reconciliations are so much easier, integrating with other products is so much easier, there are so many apps which can easily integrate into Xero.

Puntos a favor:

Xero is very easy to navigate around and is user friendly. Even a non-finance employee is able to use Xero. The product is able to integrate seamlessly with a school management system importing invoices and contacts which are managed in the school management system. The integration is almost automatic and does not require a user to sync. AMAZING PLATFORM!

Contras:

Nil - Honestly there is nothing I dislike about Xero.

Zsolt S.
marketing manager en Hungría
Salud, bienestar y deporte, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Would be perfect with a few tweeks.

5 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: It is still good, better then Kashflow which is like from 1780. Or at least it feels like it is. It has great feautures that need tweeking. And it is also recognized worldwide which is so good. Collecting feeds from all the cards is good.

Puntos a favor:

What I like most is that it has access to realtime feeds from all the company accounts. This is futuristic stuff in my country of Hungary. But I can look at all my balances and see if I have enough money for a purchase or not.

Contras:

It doesn't really handle subscriptions well... and you guessed, it, I sell subscriptions. What is the least favorite part is the reconciliation. I sell the same thing, many times (as you do with subscriptions) and there is no way that I found where I do not have to take the so many hours of reconciling everything manually. So there might be automatic invoicing (which I couldn't really use) and manual reconciliation. There is no such thing as group reconciliation: All the parties that bought in May for 10 usd should be reconcilied one '10 usd' invoice for may. That would save so much time. Xero, please do that. I also hate that products are mandatory. If a client orders something, in a new combination, or asks for a penny discount it is a new product. Why cannot I just invoice John for 14.57 dollars, why do i need to add the 14.57 product? I understand you are trying to be smart, xero, but please keep the dummy functions. I am a dummy. I need them. Lastly, according to my current knowledge, it does not integrate with payment providers like stripe or braintree without zapier - which is another subscription cost. Here I want to cut Xero some slack, it is not only their fault, but the payment provider's fault as well, and I am in deep conversations with them on what can we do.