absence.io

¿Quién usa absence.io?

Principalmente pequeñas y medianas empresas de 15 a 1500 empleados.

¿Qué es absence.io?

Solución diseñada para gestionar las ausencias del equipo, incluidas las vacaciones de los empleados, la asistencia y el tiempo libre remunerado. Gestiona eficientemente las solicitudes de ausencias a través de notificaciones de productos o correos electrónicos. Almacena centralmente toda la información esencial de los empleados en archivos personales integrales y utiliza los cuestionarios del personal para recopilar datos de los empleados con un solo clic.

Información sobre absence.io

absence.io

https://www.absence.io/en/

Resumen de precios de absence.io

absence.io no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de absence.io está disponible a partir de USD 1.50/mes.


Precio inicial

USD 1.50/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

absence.io: implementación y asistencia

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Implementación

  • En la nube, SaaS, web

Formación

  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de absence.io

  • Base de datos de empleados
  • Comentarios de 360 grados
  • Contratación de personal
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de indemnizaciones
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de tiempo y asistencia
  • Gestión de ventajas
  • Gestión del rendimiento
  • Perfiles de empleados
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de candidatos

Lista completa de Software de recursos humanos

  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo de horas extra
  • Gestión de calendarios
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento FMLA
  • Seguimiento del tiempo

Lista completa de Software de seguimiento de la asistencia

Alternativas a absence.io

Más alternativas a absence.io

Opiniones de absence.io

Todas las opiniones

Calificación general

4.6/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.5
Atención al cliente 4.4
Funcionalidades 4.3
Relación calidad-precio 4.4

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Roxy K.
Operations Manager
Internet, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/10/2017

"Good software :)"

Comentarios: Lots of data, easy to use

Puntos a favor: Price is right, I like the slack integration and my team finds it useful too, has a great support team that is always friendly and very responsive.

Contras: I'm still waiting for a google cal integration, I have encountered a few annoying bugs but team has always been proactive to fix and that's to be expected from a budding company. Worth the tradeoff

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/10/2017
Josh G.
Operations Manager
Impresión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/3/2017

"Time saving product"

Comentarios: Since implementation countless hours have been saved manually tracking and approving absences, as well as informing employees about their remaining leave balances. Now each employee simply logs in and can see everything quickly and easily. At year end we can easily run reports to see what types of absences were used, who is over their allowances, etc.. Overall it's a very useful tool. And as an added bonus, the integration with Slack is fantastic and fairly seamless.

Puntos a favor: Multiple leave types that can pool from one total allotment
Teams
Half Day time off capability

Contras: Needs a start date connection to increased allowances

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/3/2017
L M.
President
Telecomunicaciones, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    1 /5
  • Facilidad de uso
    1 /5
  • Características y funcionalidades
    1 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    1 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/11/2020

"Terrible customer service, stay away"

Puntos a favor: It worked well enough for what we needed as we used it for the past few years.

Contras: Customer service is non existent. None of my users can currently sign in as it says our account is temporarily suspended and to contact customer service. We did that and they don't even respond to emails yet gladly keep charging my credit card. Having to file a dispute now, all while employees keep emailing me that they want to book vacation but the tool isn't working, so I have NO idea how much time anyone has left now.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/11/2020
Christoph R.
IT Director
Producción audiovisual, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/2/2017

"best tool ever"

Comentarios: Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX. I hope Absence will bring more tools (eg. employee management, on/offboarding)

Puntos a favor: Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX.

Contras: cheaper

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/2/2017
Ben H.
Engineering Services Manager
Bienes de consumo, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/8/2016

"Loving the software"

Comentarios: We had multiple options to try for a web based holiday management tool. It was the very tidy "Bootstrap-ish" modern layout which pushed absence.io in to the finals, and the pricing that was exactly in budget for our business which pushed it to the top. With software of this quality at this price it allows us to integrate without opposition from accounts. The setup was intuitive and it has features built in for even the most complex of situations (i.e. employee working day contract changes). Technical support is on fire with the speed that they respond so this is also a very positive thing for an already great experience so far.

Puntos a favor: The style of interface. The simple iPhone App. The ability to drive requests by "Accept/Decline" emails rather than needing to login. By far, the price which allowed us to progress without considering the competition any further.

Contras: It is currently lacking the ability to manage passive users. We have some members of staff who will not login, and do not have email addresses. These still need to be managed on the software so we needed to make temporary emails for them to add them. This however was not a showstopper for us.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/8/2016