CrossEngage

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Por CrossEngage

¿Quién usa CrossEngage?

The platform serves different industries and different business models. The spectrum ranges from e-commerce to mobility and travel to the insurance industry, e.g. Deutsche Bahn, HelloFresh, Chrono24.

¿Qué es CrossEngage?

We fix marketing complexity to create meaningful customer engagement. So customers come to stay. CrossEngage integrates all data available (product data, user data, order data, and behavioral data) into 360-degree customer profiles, adding easy-to-use customer journey and segmentation tools, and connects this setup to your favorite marketing channels for email, direct mailing, programmatic advertising, social ads, and any other channel.

Información sobre CrossEngage

CrossEngage

https://www.crossengage.io

Fundada en 2015

Resumen de precios de CrossEngage

CrossEngage no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Formación

En persona

En vivo en línea

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de CrossEngage

Herramientas de automatización de marketing
Análisis y seguimiento del ROI
CTA personalizables
Campañas de goteo
Contenido dinámico
Evaluación de clientes potenciales
Inteligencia de ventas
Marketing de búsqueda
Marketing social
Pruebas A/B
Páginas de aterrizaje y formularios web
Segmentación
Seguimiento de visitantes de la web
Análisis
Chat en vivo
Contenido en vídeo
Distribución de contenido
Gestión de bajas de la suscripción
Gestión de comunidades
Gestión de la comunicación
Ludificación
Recopilación de comentarios
Acciones activadas por evento
Base de datos de contactos
Gestión de canales
Gestión de clientes potenciales
Marketing por correo electrónico
Varias campañas
Análisis
Análisis de sentimientos
Análisis de texto
Análisis predictivo
Gestión de encuestas y sondeos
Gestión de los comentarios negativos
Gestión del conocimiento
Panel de comunicaciones
Recopilación de datos multicanal
Segmentación de clientes
Análisis de comportamientos
Conformidad con GDPR
Correspondencia de datos
Gestión de campañas
Integración de datos
Modelado predictivo
Perfiles de clientes
Personalización
Segmentación de clientes

Opiniones de CrossEngage

Mostrando 5 de 10 opiniones

En general
4.1/5
Facilidad de uso
3.5/5
Atención al cliente
4.3/5
Funcionalidades
3.7/5
Relación calidad-precio
4.2/5
Usuario verificado
Senior Growth Hacker
Recursos Humanos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/9/2018

"CrossEngage CDP - "

Comentarios: Overall CrossEngage helps us tremendously in building automated communication campaigns on multiple platforms. It is a great tool to use for transactional as well as marketing communication. We make good use of the platform to distribute our audiences across major platforms as well for use in segmented marketing and as a basis for lookalike audiences for prospecting.

Puntos a favor: The platform has a straightforward internal logic and a matching interface. It is really easy to use the two built-in main features (customer attributes and events) to build segments and customer journeys. I find the ways in which these segments and journeys can be put to use in automating communication intuitive.

Contras: There are certain integrations that are lacking and some of the integrations are a real challenge to set up, especially since quick development resulted in sub-par documentation.

Respuesta de proveedores

por CrossEngage el 1/10/2018

Hello,

Thanks for your honest feedback. We are happy that CrossEngage helps you to easily orchestrate campaigns across multiple channels. We are constantly developing new integrations to provide additional functionality. As you wrote, we don't always manage to update the documentation accordingly. In these cases, we are happy to help you in person. Furthermore, we are currently updating our complete documentation.

Best,
Manuel

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/9/2018
Christian E.
Team Lead CRM
Comercio mayorista, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/9/2018

"Great tool to orchestrate existing marketing channels"

Comentarios: Great experience, responsive, nice and helpful people

Puntos a favor: - many integrations --> possibility to use and align existing tools/channels (emarsys, optilyz, etc.)
- all user and product data actionable in one place
- high personalization possible (combination of customer feed and real time customer behavior)

Contras: - no raw data export of statistics yet
- no campaign flow chart yet (therefore multi step campaigns are a bit more difficult to maintain)

Respuesta de proveedores

por CrossEngage el 2/10/2018

Hello Christian,

As one of our first clients we are glad that you appreciate using our tool. As you know, we are trying to improve our statistics features. In addition, our new stories feature will greatly improve the overview of campaigns.

Best,
Manuel

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/9/2018
Melanie S.
Head of CRM, Brand Management & Graphic
Comercio minorista, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/9/2018

"Holistic Campaign Management Tool"

Comentarios: Good cooperation in developing solutions for our business needs

Puntos a favor: High flexibility to set up communication for various channels
Great segmentation perfomance

Contras: Good UI but still complex in use due to different set ups of connection to CMS/3rd party tools

Respuesta de proveedores

por CrossEngage el 2/10/2018

Hello Melanie,

We are very happy about your review and the close cooperation. Due to our best-of-breed approach, there are of course always different scenarios, which we want to realize in the best possible way for each client. If there is still a problem here, please let us know.

Best,
Manuel

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/9/2018
Daniela S.
Senior CRM
Comercio minorista, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/9/2018

"Very agile company to set up cross channel campaigns"

Comentarios: Our main focus of using CrossEngage is to control for the right communication for our customers at the right point in time to create moments.

Puntos a favor: The possibilities are endless especially with the right partners at hand. Continuous developments in UI and the application itself. Can handle a huge amount of date in an impressive speed.

Contras: Not every implementation can be used intuitively and needs some time to practise.

Respuesta de proveedores

por CrossEngage el 2/10/2018

Hello Daniela,

It's good to hear from you. We are happy to support your cross-channel campaigns in the best possible way. For a simpler implementation, we steadily continue to optimize our user interface and simplify the integration processes. To provide your customers with unique moments, we are eager to personally help you to set up new campaigns.

Best,
Manuel

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/9/2018
Ramona M.
Trainee Online Marketing
Marketing y publicidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/9/2018

"I need more reporting possibilities"

Puntos a favor: Possibility to easily send trigger emails. Convenient placeholders and easy way of changing e.g. dates of voucher codes. Creating pools and segments is really easy. Support is always really quick and helping

Contras: There's not really a good way for us to build reportings around our campaigns. It would be really handy to download the reports you get in every campaign Dashboard. Additionally this dashboard is a bit annoying to set the date every time. The time frame is really long.. to look at 2 weeks or the last week without changing the dates/timeframe and see everything first sight would be better.

Respuesta de proveedores

por CrossEngage el 2/10/2018

Hello Ramona,

Thank you very much for your suggestions, we take that to heart. The upcoming statistics API might help you to set up dashboards according to your own requirements. We are also working on our own dashboard, which will summarize the relevant parameters of your campaigns. More about that soon.

Best,
Manuel

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/9/2018