¿Quién usa NetSuite?

Oracle NetSuite is ideal for fast growing businesses, across all industries.

¿Qué es NetSuite?

NetSuite is the world's #1 cloud ERP solution, providing a unified platform to streamline all back-office processes, like accounting, CRM, and ecommerce. With built-in business intelligence, reporting, and real-time visibility across your organization, NetSuite empowers businesses of all sizes and industries to unleash growth, reduce IT costs, and eliminate operational inefficiencies-- allowing you to focus on key, revenue-generating decisions, rather than worry about your back-end systems.

Información sobre NetSuite

NetSuite

https://www.netsuite.com/portal/home.shtml

Resumen de precios de NetSuite

NetSuite no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

En línea

Funciones de NetSuite

Herramientas de gestión financiera
Consolidación y reagrupamiento
Creación de informes financieros
Gestión de divisas
Gestión de impuestos
Gestión de inversiones
Gestión de proyectos
Gestión de riesgos
Gestión de tesorería
Presupuestos y previsiones
Reconocimiento de ingresos
Acceso móvil
CRM
Equipamiento
Gestión de SEO
Gestión de ingresos
Gestión de inventarios
Gestión de opiniones
Gestión de promociones
Gestión de varias tiendas
Marketing multicanal
Marketing por correo electrónico
Modelos
Seguridad de datos
Conciliación bancaria
Contabilidad de deudores
Contabilidad de fondos
Contabilidad de los proyectos
Empresas de contabilidad CPA
Facturación
Gestión de activos fijos
Gestión de impuestos
Gestión de nóminas
Gobierno
Seguimiento de gastos
Sin ánimo de lucro
Órdenes de compra
Facturación
Facturación recurrente
Gestión de colectas
Libro mayor de cuentas por cobrar
Pagos parciales
Procesamiento de cheques
Procesamiento de pagos ACH
Procesamiento de pagos en exceso
Procesamiento de pagos en línea
Seguimiento de la evolución temporal de las facturas pendientes
Testimonios de clientes
Alerta de pago duplicado
Control de procesos de aprobación
Detección de fraude
Extracción de datos
Gestión de proveedores
Gestión de tesorería
Pagos recurrentes
Preparación 1099
Procesamiento de facturas
Reconciliación de pedidos
Redacción de cheques
Seguimiento de la evolución temporal de las facturas pendientes
Transferencia electrónica de fondos
Balance contable
Consolidación/Roll-Up
Control de versiones
Declaración de ganancias/pérdidas
Escenarios hipotéticos
Gestión de tesorería
Libro general
Multidepartamento/proyecto
Planificación de recursos
Previsión
Varias empresas
Gestión de catálogos
Gestión de envíos
Gestión de ingresos
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos
Gestión de pedidos especiales
Pedidos recurrentes
Registro de pedido
Seguimiento de pedidos
Tratamiento de pedidos
CRM
Creación de informes/análisis
Gestión de activos empresariales
Gestión de almacén
Gestión de cadena de suministro
Gestión de inventarios
Gestión de la distribución
Gestión de pedidos
Gestión de proyectos
Gestión de recursos humanos
Gestión de órdenes de compra
Gestión financiera
Compras y recepción
Conciliación bancaria
Contabilidad de acreedores
Contabilidad de deudores
Contabilidad de fondos
Contabilidad de los proyectos
Gestión de nóminas
Gestión de subvenciones
Presupuestos y previsiones
Seguimiento de donaciones
Códigos SKU/UPC
Códigos de barras/RFID
Gestión de artículos
Gestión de proveedores
Gestión de renovaciones de pedidos
Optimización de inventario
Previsión
Registro de entrada y salida
Seguimiento de costes
Seguimiento de inventario
Seguimiento de números de serie
Creación de informes/análisis
ERP (Enterprise Resource Planning)
Gestión de envíos
Gestión de la calidad
Gestión de la seguridad
Gestión de órdenes de compra
Gestión del mantenimiento
Integración contable
MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
Planificación de necesidades de material (MRP)
Presupuestos y estimaciones
Compras
Códigos de barras/RFID
Gestión 3PL
Gestión de envíos
Gestión de ingresos
Gestión de inventarios
Gestión de la calidad
Gestión de pedidos
Gestión de recibo y almacenamiento
Previsión
Sincronización en tiempo real
Varias ubicaciones
Análisis de competidores
Control de inventario
Gestión del rendimiento
Motor de recomendaciones
Optimización de precios
Para compañías aéreas
Para el sector de la hostelería
Previsión
Tarificación dinámica
Gestión de almacén
Gestión de envíos
Gestión de inventarios
Gestión de la importación/exportación
Gestión de proveedores
Gestión de transporte
Intercambio de datos electrónicos
Planificación de la demanda
Planificación de ventas y operaciones
Tratamiento de pedidos
Gestión de abastecimiento
Gestión de la conformidad
Historial de transacciones
Métricas de rendimiento
Offboarding
Pago a proveedores
Portal de autoservicio
Registro de auditoría
CRM
Compras
Facturación
Gestión de empleados
Gestión de inventarios
Gestión de la formación
Gestión de marketing
Gestión de pedidos
Gestión de proveedores
Gestión de proyectos
Gestión financiera
Métricas de rendimiento
Programación
Seguimiento horas/gastos
CRM
Comercio electrónico
Creación de informes/análisis
Gestión de comisiones
Gestión de empleados
Gestión de ingresos
Gestión de mercancías
Gestión de pedidos
Gestión de órdenes de compra
Marketing por correo electrónico
Pedido por correo
Programa de fidelización
Varias ubicaciones
Acceso móvil
Alertas y notificaciones
Creación de informes/análisis
Equipamiento
Gestión de almacén
Gestión de inventario de fabricación
Gestión de inventario de minoristas
Gestión de proveedores
Gestión de renovaciones de pedidos
Gestión multicanal
Identificación del producto
Optimización de inventario
Previsión
CRM
Cross docking
Códigos de barras/RFID
Gestión 3PL
Gestión de envíos
Gestión de flota
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos
Gestión de proveedores
Gestión de transporte
Análisis hipotéticos
Gestión de la calidad
Gestión del cambio
Planificación de capacidades
Planificación de necesidades de material (MRP)
Programación
Programación automatizada
Creación de informes/análisis
Gestión de cadena de suministro
Gestión de documentos
Gestión de inventarios
Gestión de la calidad
Gestión de la seguridad
Gestión de pedidos
Gestión de presupuestos
Gestión de proveedores
Nomenclaturas
Planificación de la producción
Base de datos de miembros
Contabilidad
Gestión de comités
Gestión de cotizaciones
Gestión de donantes
Gestión de eventos
Gestión de la recaudación de fondos
Gestión de membresías
Gestión de redes sociales
Gestión de voluntariado
Compras
Código de barras y RFID
Gestión de almacén
Gestión de envíos
Gestión de ingresos
Gestión de inventarios
Gestión de la importación/exportación
Gestión de pedidos
Previsión de ventas
Compras
Facturación
Gestión de almacén
Gestión de cadena de suministro
Gestión de catálogos
Gestión de envíos
Gestión de ingresos
Gestión de inventarios
Gestión de la producción
Gestión de materiales
Gestión de pedidos
Gestión de productos
Gestión de proveedores

Opiniones de NetSuite

Mostrando 5 de 574 opiniones

En general
4.2/5
Facilidad de uso
3.8/5
Atención al cliente
3.7/5
Funcionalidades
4.1/5
Relación calidad-precio
3.7/5
Aaron O.
Controller
Servicios jurídicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/12/2018

"Controller at Non-Profit Legal Service Provider"

Comentarios: We have used NetSuite for two years now. The Software saves us lots of time and makes our job easier.

Puntos a favor: User friendly software!!! Great for custom reporting and searches, able to import payroll in a few minutes, drill down feature, web-based you can use anywhere and open multiple windows at the same time. The ability to scan in AP backup which saves space and time on billing and audits, recent activity allows you to find what you did last quickly, dashboard can be customized to specific users - shows key performance indicators such as bank balances, sales & expense versus other periods. There are workflows to automate task such as vendor approvals, customer service and all NetSuite employees are very friendly and extremely helpful. Also being a non-profit, NetSuite employees volunteer their time with through Pro Bono projects - we have used this three times with great results.

Contras: Any hurdles or issues that i have had were solved by reaching out to NetSuite. One year I was having difficulty printing 1099's but customer service helped get me on track.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/12/2018
Arthur H.
Accounting Manager
Comercio mayorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 6/6/2020

"Extremely robust and customizable, yet archaic, poor interface, and too expensive."

Puntos a favor: The ability to customize just about anything your organization wants is rewarding. And if you are willing to spend, you can have your system fit your business processes like a glove. Integration apps, along with native functionality of workflows can put your business in a “semi-autopilot mode.” Practically limitless reporting capabilities. You can manage almost every aspect of the your organization while enforcing internal controls and monitoring employees with full visibility. I would recommend for enterprises with no less than 8M in sales and with at least 8 or more users to leverage the full functionality of this role-based system. Netsuite is built to fit the needs of each role within your organization, from the sales rep and warehouse manager to the A/R clerk and controller.

Contras: Nasty corporate culture. No accountability for system issues, error, or outages. Sneaky contracts that will hook you with discounts and raise fees exorbitantly after your are stuck with your data and huge conversion costs. Nightmarish implementation that Netsuite outsources to foreign “professional” services that know pretty much the same as you would do from the get go. They barely speak English—incorrect setup caused us much lost revenues and frustrated, burned-out employees. Never believe Netsuite reps who say implementation can be done in 3 months. Be prepared to spend a hundreds of hours to understand the software - it is not always intuitive. Plan comprehensive employee training. You will most likelly need a full time administrator to support users due to the high learning curve. As a retail and distribution company that grew out of Quick Books Desktop, Netsuite was apparently the the next solution. Although I still believe the software has much to offer, user interface is about 10 years behind time. My dream is that super user-friendly QuickBooks Online launches an Enterprise version one day.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 6/6/2020
Usuario verificado
General Manager
Servicios medioambientales, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
  • Valoración global
    2/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 9/7/2015

"Too Complicated for Daily Use"

Comentarios: Netsuite was chosen by our company around 9 months ago and has been in use since January 2015. Implementation was long process and was expensive. Costs include the purchase of main licence, an expensive per-person licence, paying a consulting firm to run the implementation project and having a dedicated in-house employee as "admin" to support the other users.
Netsuite has brought some great changes to our company and improved our record keeping hugely. It has also brought transparency to many of the processes and highlighted bottlenecks.
There are many downsides however, we have run into a plethora of technical problems with logic and programming along the way, while error messages abound (much to the annoyance and over-work of the consultant's team). All of the glitches have been worked out and customer service from the NS themselves has been extremely fast and professional.
Adding to the downsides, Netsuite is probably the LEAST intuitive system I have used since the 90s. It really seems like it is stuck in the past. There are hardly any icons, no drag and drop and navigation is inconsistent. Additionally, as a general manager, I need to extract information and data quickly and easily, but I cannot. Every time I want to extract data I have to go to our in-house admin for her to "write a search" in a logic/language that took her months to learn. Nobody else has time to learn that, so nobody else can do it. To my knowledge, NS has poor graphing capabilities and is very rigid in that I cannot easily change the way data is displayed once it is graphed. Usually, if I want data and I have not got time to wait for the admin to write the search pattern for me, I just export a large amount of data with a predefined/standard search and filter it and graph it with Excel - but this always begs the question, why are we paying through the nose for a program (NS) that is so difficult to use that it forces me to use another program (Excel) to make up for its inadequacies?
I could go on with the downsides of how unusable it is from a manger's point of view - there is a lot to say, but I think you get the picture.
The biggest downfall of Netsuite for me is that it is so hard to use that staff really do not want to use it. This is particularly evident in the sales department. They will only really use it for what they really have to use it for: making quotes, so we lose out. Customer data does not get sufficiently recorded, project details are lacking, contacts are hard to look up, customer account history is never recorded (we can't even find the field to put that in). Other systems we used before, e.g. Zoho CRM, Pipedrive and even Excel, are easy to use and therefore get used by the staff. A system such as Netsuite might have a beautifully coded backend, but if it discourages use through extreme user-unfriendliness, it becomes an almost useless system.

Puntos a favor: Solid back end
Keeps excellent and accurate records that are easily audited
Brings transparency to processes

Contras: Too difficult to use and therefore staff refrain from using it for all but the most essential tasks
Requires an in-house expert to help run the system
Requires months of repeated training to get staff up to speed
Poor for tracking customer account history
Extremely difficult to extract and graph the data that you need from it
Rigid and hard to change display and parameters of any data displays
Very expensive

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 9/7/2015
James L.
Director
Comercio mayorista, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/5/2020

"Still deciding"

Comentarios: I am still undecided on my over all feel for it. It has a lot of functionality, but has a big learning curve on how to use all of it.

Puntos a favor: It has a lot of functionality and available data. It is customizable for your business and your individual needs.

Contras: It can be clunky at times and not as user friendly as I would like, but I am still learning the software.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/5/2020
Adeoye A.
CFO
Administración gubernamental, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/8/2019

"Great Cloud Based System"

Comentarios: It just made everything faster and more efficient. Purchase Orders, Invoices, reports could all be done electronically and without much effort. There was a system log to hold people accountable. Anything late, altered, changed, etc could be seen and noted(date, person, and time down to the second). Departments no longer had to wait for a meeting to know their budgets. They could log in and see the numbers in real time. The customer service team always responded fast and helped me with the problems I had. We could also store invoices and check copies onto their secured server. So basically this helped the office become more efficient while going green.

Puntos a favor: That it is cloud based. This helped me solve a lot of problems when I was not physically in my office. If I was sick, on vacation, or away from the office at night I could still answer questions. I didn't need to drive in and log into the software that was on the company server.

Contras: There is a lot to the system. While it can most likely do everything you need it to, there is also a learning curb that comes with it. Some of it can be self taught, while others can be covered via a youtube video. For other issues you need help on you would need to contact the customer service team. So basically the thing I liked least was that there is so much that sometimes it is hard to find what you need.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/8/2019