¿Quién usa Groove?

Director de ventas, SVP/RVP (vicepresidente sénior/vicepresidente regional, por sus siglas en inglés, respectivamente) de ventas, VP de ventas, director de ingresos, director de ventas, gerente de ventas, operaciones de ventas, habilitación de ventas.

¿Qué es Groove?

La mejor solución de automatización de ventas para usuarios de Salesforce y Gmail. Esta solución permite que toda la organización de ventas planifique y ejecute actividades de llegada personalizadas y a escala con campañas dirigidas, atraigan cuentas importantes con funciones de ventas basadas en cuentas inteligentes e impulsen la productividad utilizando analíticas procesables. Se potencia a equipos de ventas líderes del sector de todo el mundo, incluidos Google, Prezi, GoodData, HotSchedules y muchos más.

Información sobre Groove

Groove.co

https://www.groove.co

Fundada en 2014

Resumen de precios de Groove

Groove no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis.

Vídeo de Groove
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Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Formación

En persona

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Groove

  • Gestión de campañas
  • Gestión de equipo
  • Notificaciones basadas en eventos
  • Pruebas A/B
  • Segmentación de audiencia
  • Seguimiento de ubicación

Lista completa de Herramientas de email tracking

  • Base de datos de clientes
  • Generación de propuestas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos
  • Gestión de llamadas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de ventas sobre el terreno
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Métricas de rendimiento
  • Previsión de ventas
  • Seguimiento de recomendaciones

Lista completa de Sistemas automatizados de ventas

  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de datos
  • Gestión de listas de llamada
  • Gestión del rendimiento
  • Grabación de llamadas
  • Marcación automática
  • Panel de comunicaciones

Lista completa de Software de gestión de ventas internas

Alternativas a Groove

Más alternativas a Groove

Opiniones de Groove

Mostrando 5 de 116 opiniones

En general
4.7/5
Facilidad de uso
4.7/5
Atención al cliente
4.8/5
Funcionalidades
4.6/5
Relación calidad-precio
4.6/5
Danny T.
Account Executive - Emerging Markets
Software informático, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/2/2019

"Do More With Less"

Comentarios: Significantly less manual work to manage a large pipeline of leads and opportunities. My team can focus on getting people on the phone and turning a No into a Yes while Groove takes care of all the pipeline management and messaging in the background. The integration into SalesForce and Gmail is also incredible too and we really leverage the tools like the message and link tracking to have the best timing on when we call customers. It's a great feeling to get the customer on the phone at the perfect time because we were able to see when they were engaging with our messages.

Puntos a favor: With Groove, leads are automatically put into the correct lines of custom messaging that makes guiding a customer through the buyer's journey easy. Before integrating the tool, my team had an extremely difficult time juggling 150+ leads/month coming from various industries and requiring custom lines of messaging. It seemed we were always playing catch-up and never playing from ahead. Now our team can cover significantly more ground and make more sales because Groove has finally automated manual work that should have been gone years ago.

Contras: I run into formatting issues with my templates that can cause major headaches. I'll spend 15 minutes touching up a flow after reviewing the analytics tab. Often times towards the end, I'll adjust one thing, like italisize a sentence, and some crazy formatting bug will ruin the whole thing and change all the spacing and formatting. And it won't let me undo it. It's difficult to describe, but basically, your formatting occasionally goes haywire all the sudden and 1 little adjustment screws up the whole thing. So then I do all the edits over from scratch...

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/2/2019
Usuario verificado
Configuration Specialist
Tecnología y servicios de la información, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/4/2020

"Great Dialer Software"

Comentarios: Groove offers a solution that my team needed, and they bent over backwards to accommodate our needs. We've had a good working relationship with Groove.

Puntos a favor: I like that it's fairly easy to use and set up. My team had some challenges but my team also had some unique requirements so that was to be expected. It integrates seamlessly with Salesforce which is what we use it for.

Contras: Some users require daily troubleshooting to get Groove up and running. However, the Groove Support team is great!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/4/2020
Ben K.
Sales Manager
Empleo y contratación, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    3/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/6/2020

"Let down by small points"

Comentarios: It's overall a good software that integrates well with SFDC and gmail but is let down by small, but incredibly frustrating things. It is slow, it is very easy to delete your work and the most unforgivable thing it has just done to me is sent a flow out with the text in different sizes; I'd typed the email up within Groove itself, it's not like I'd copied and pasted in, it's embarrassing and not what you want a sales email to look like. The tracking features, and the fact it gives insight into all email reads is great, just let down by everything else. Spend some money and sorting out the pain points and then you have a good software but right now it's not finished.

Puntos a favor: Email tracking and integration with SFDC.

Contras: Changes font sizes, generally slow and crashes.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/6/2020
Mary O.
CSR
Bienes de consumo, 5001-10,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/7/2020

"Groove is the way"

Comentarios: Very good indeed! I am pleased and enjoy working with it daily. Crisp and precise.

Puntos a favor: The way it looks in the beginning when you log in is very nice but when your in it plain but it works well just logs you out early.

Contras: That it logs you out when your not in it constantly. I wish you could set a timer say for an hour or for the length of your shift for it to stay open.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/7/2020
Jacob G.
Senior Admissions Counselor
Educación superior, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/5/2019

"Groove offers many functionalities"

Puntos a favor: Groove allows my entire organization to log and track emails coming in and out. Since most users do not have a full Salesforce licencse in our organization and rarely even login to the databse, Groove offers an inexpensive solution for those several hundred users to still engage our constituents right from their email accounts. It's easy to use and set up.
It also offers a lot more functionality than my organization currently takes advantage of, like click-to-call straight from gmail, scheduling email flows (with just the right amount of human intervention), and a simple user-management.

Contras: Groove updates a lot (as Gmail and Salesforce update) so it is necessary to refresh your page several times a week. I don't personally see this as much of a hindrance but non tech-savvy users can sometimes get frustrated by this "inconvenience."

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/5/2019