ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus

Por ManageEngine

¿Quién usa ServiceDesk Plus?

El software ofrece la facilidad de uso que las PYMES necesitan y las potentes características que demandan las empresas más grandes. Más de 100 000 empresas de todo el mundo confían en el producto para gestionar sus servicios de TI.

¿Qué es ServiceDesk Plus?

ManageEngine ServiceDesk Plus es un software de servicio de asistencia técnica y gestión de activos. Ofrece un paquete integrado con gestión de incidentes (billetaje de problemas), seguimiento de activos, compras, gestión de contratos, portal de autoservicio y base de conocimientos en un punto de precio asequible. ServiceDesk Plus te brinda todo lo que necesitas para tener una mesa de ayuda de TI completa y un personal de ayuda productivo. ManageEngine ServiceDesk Plus está disponible tanto a nivel local como bajo demanda.

Información sobre ServiceDesk Plus

ManageEngine

https://www.manageengine.com

Fundada en 1996

Resumen de precios de ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de ServiceDesk Plus está disponible a partir de USD 120.00.

Precio inicial

USD 120.00

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de ServiceDesk Plus

Herramientas de seguimiento de problemas
Auditoría de problemas
Gestión de alzadas
Gestión de asignaciones
Gestión de la base de conocimiento
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Panel de comunicaciones
Problemas recurrentes
Programación de incidencias
Gestión de configuración
Gestión de contratos o licencias
Gestión de incidentes
Gestión de la disponibilidad
Gestión de problemas
Gestión de proyectos
Gestión de publicaciones e implementaciones
Gestión del cambio
Portal de autoservicio
Seguimiento de activos
Gestión de adquisiciones
Gestión de auditorías
Gestión de configuración
Gestión de contratos o licencias
Gestión de inventarios
Gestión de proveedores
Gestión de requisitos
Gestión del mantenimiento
Seguimiento de costes
Seguimiento de la conformidad
Acciones preventivas y correctivas (CAPA)
Conformidad con la OSHA
Creación de informes de incidentes
Gestión de incidencias informáticas
Gestión de incidentes de seguridad
Gestión de investigaciones
Gestión de tareas
Recuperación de desastres
Registro de auditoría
Diagramas de Gantt
Gestión de carteras
Gestión de ideas
Gestión de presupuestos
Gestión de recursos
Herramientas de colaboración
Metodologías ágiles
Modelos personalizables
Métodos tradicionales
Portal de clientes
Seguimiento costes hasta finalización
Seguimiento de hitos
Seguimiento horas/gastos
Tablero kanban
Alertas y alzada
Almacenamiento de documentos
Chat en tiempo real
Comunicación multicanal
Creación de marca personalizable
Enrutamiento automatizado
Gestión de SLA (Service Level Agreement)
Gestión de la base de conocimiento
Gestión de recursos informáticos
Gestión de tickets
Integración de correo electrónico
Portal de autoservicio
Seguimiento de interacciones
Supervisión de redes
Códigos de barras/RFID
Gestión de eliminaciones
Gestión de la amortización
Gestión de reservas
Registro de auditoría
Registro de entrada/salida
Seguimiento de actividades
Seguimiento de ubicación
Acceso móvil
Base de conocimientos
Configuration Management Database (CMDB)
Control remoto
Gestión de SLA
Gestión de adquisiciones
Gestión de incidentes
Gestión de recursos informáticos
Gestión del cambio
Portal de autoservicio
Catálogo de servicios
Creación de informes de servicio
Gestión de contratos
Gestión de incidentes
Gestión de recursos informáticos
Gestión de tickets
Gestión de versiones
Gestión del conocimiento
Portal de autoservicio

Opiniones de ServiceDesk Plus

Mostrando 5 de 142 opiniones

En general
4.3/5
Facilidad de uso
4.2/5
Atención al cliente
4.1/5
Funcionalidades
4.3/5
Relación calidad-precio
4.2/5
Basil M.
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 3/12/2015

"Exactly as they advertise. Big 4's are a pain."

Comentarios: We used ServiceDesk in the ISP (Internet Service Provider) that I worked for. We nearly lost hope in finding good helpdesk software with ITIL compliance. We even considered building a home-made application. For two years, BMC Remedy gave us a hard time from a usability and performance perspective, in addition to their highly priced customization bills. Until, one day, a decent consultant forwarded a link to ServiceDesk Plus. ServiceDesk Plus breaks the myth that 'java server applications are slow' and really shows that a high quality product with good efficiency and performance can be built using Java. It's all up to the engineers (and when it's slow, its all their fault). One thing I learned from ServiceDesk; don't blindly trust Gartner reports when searching for good software. At the time of searching, Gartner Quarterly reports listed BMC at the top with no mention whatsoever of ServiceDesk Plus. I'm not blaming Gartner for corrupt information, I'm sure they have their criteria in place, but at the end, they're humans, they have their mistakes, biases, misinformation, etc.

Puntos a favor: 1. Light-weight and highly responsive. Intuitive interface.
2. Wonderful 'Solutions Knowledge Base' side feature based on articles and with an excellent search functionality. (We no longer use Media Wiki, however I'm doubtful about dropping MediaWiki).
3. The ServiceDesk API gives you unlimited abilities to automate and integrate with other applications. For example, we were able to integrate Nagios Network Monitoring tool so that a high priority alarm could automatically open a ticket on ServiceDesk Plus.
4. I admire the effort they placed on their online documention with their and searchable online you'll hardly need to contact support.

Contras: Nothing major, but would like to see improvements in the following areas:
1. Provide a visual view of all entities in the system. Virtual Machines, Routers, Physical Servers, etc. using graphing tools.
2. Provide a searchable menu. For example, if I type "LDAP Authentication" this would show me the "Domain Controllers" in the setup menu (Similar to CPanel's menu search feature).
3. More help notes & tips on 'what to do next' and on 'keyboard shortcuts'.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 3/12/2015
Sam L.
Systems Administrator
Servicios financieros, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/7/2019

"Great ticketing system for helpdesk "

Comentarios: This is a great helpdesk application for most small-to-medium companies who don't need all the extra features that come with Autodesk, connectwise or Salesforce. Worked directly out of the box with minimal configurations needed.

Puntos a favor: Ease of use, setup, low resource consumption on server, built-in reporting is enough for my company, Solutions, preventative maintenance tasks, templates, email fetching, user portal, external mobile app.

Contras: Reporting isn't that user friendly, upgrades don't allow skipping of versions, not cumulative. Support isn't that good in resolving issues, so luckily we haven't had many

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/7/2019
Mike V.
Teamlead IT
Comercio minorista, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/4/2020

"Best Servicedesk Product EVER!"

Comentarios: I set this up as ticketsystem for our company and users have an easy platform to create tickets instead of calling. This works like a charm and even users with little computerexperience can create tickets. Also the solutions part of servicedesk is awesome.
We upgraded our entire IT deaprtment with this product, bye bye shard IT-mailbox!!

Puntos a favor: I love the fact that is is simple in use. You can isntall it yourself, you can customise it the way you want and that is all sooo easy. Updating the product is a piece of cake and best part is that you can make the program like you need it.

Contras: Nothing! Only pros pros pros!
Even when there is a issue, the support team is on top of it. WOW!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/4/2020
Mark S.
Servicios financieros, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    2/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/12/2016

"Basic Helpdesk Application"

Comentarios: Our company has been using ManageEngine plus ServiceDesk for our IT Helpdesk support system for several years now. Although this application has been reliable and used widely by our IT support team, it is limited on features and functionality. The support for the application from ManageEngine has been somewhat limited as well. If you are looking for a very basic IT support system, then ManageEngine's ServiceDesk might be a good fit. The application is just limited on what it can do and its ability to scale to fit our needs.

Puntos a favor: ServiceDesk Plus from ManageEngine is fairly easy to implement and provides the most basic needs of an IT support application.

Contras: ServiceDesk Plus from ManageEngine is very limited in features and functionality. It also has a fairly complex interface that is out of date. Our company has trouble tracking IT support tickets because of this limitation.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/12/2016
Raj C.
IT Apps
Seguridad pública, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/3/2020

"One stop shop for ITIL based efficient Servicedesk"

Comentarios: Excellent support tech makes all the difference. Having a dedicated support tech that knows your environment and can assist at all times is a big plus. The team listens to your requirements and release it as features in future releases of the product.

Puntos a favor: Setting up the product is very easy. The ability to try modules as we go was an add-on. Endless customization can be done on the software. Having a product that is based on an industry standard ensures that process is followed at all stages.

Contras: Form builder can be improved. Adobe forms is an example of how form builder in servicedesk can be based on.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/3/2020