¿Quién usa Jive?

Solución diseñada para empresas medianas y grandes. Incluye funciones de implicación del empleado, alineación y productividad de los empleados para fomentar la colaboración y la comunicación.

¿Qué es Jive?

El software Jive, que forma parte de la familia de soluciones de experiencia del cliente Aurea, es la puerta de entrada a los activos más importantes de una organización, los conocimientos y las personas. Jive acelera la transformación digital en el entorno laboral con una solución de intranet interactiva líder en su sector que conecta personas, información e ideas para ayudar a las empresas a superar a sus competidores. Con más de 30 millones de usuarios de todos los sectores y en todo el mundo, Jive es reconocido constantemente como líder por las mejores consultoras.

Información sobre Jive

Aurea

https://www.jivesoftware.com

Fundada en 2000

Resumen de precios de Jive

Jive no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de Jive

Herramientas de colaboración
Control de versiones
Edición en tiempo real
Foros de discusión
Gestión de calendarios
Gestión de contactos
Gestión de contenidos
Gestión de documentos
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Lluvia de ideas
Videoconferencia
Blogs
Calendario de eventos
Chat y mensajería
Conferencias de audio y vídeo
Directorio de empleados
Encuestas y comentarios
Feed de actividad y noticias
Gestión de newsletters
Gestión del conocimiento
Uso compartido de archivos
Base de datos de empleados
Blogs
Chat en tiempo real
Feed de actividad y noticias
Fotos de empleados
Gestión de encuestas y sondeos
Gestión de newsletters
Gestión de reuniones
Uso compartido de la pantalla
Videoconferencia
Chat y mensajería
Directorio de empleados
Encuestas y comentarios
Feed de actividad y noticias
Gestión de calendarios
Gestión de contenidos
Gestión de documentos
Gestión de tareas
Gestión del conocimiento
Uso compartido de archivos
Blogs
Búsqueda
Debates y foros
Feed de actividad y noticias
Gestión de calendarios
Gestión de contenidos
Gestión de la base de conocimiento
Gestión de políticas
Wiki
Benchmarking
Estudios de pulso
Gestión de los comentarios negativos
Gestión de objetivos
Gestión del rendimiento
Reconocimiento de empleados

Opiniones de Jive

Mostrando 5 de 43 opiniones

En general
4/5
Facilidad de uso
3.7/5
Atención al cliente
4/5
Funcionalidades
4/5
Relación calidad-precio
3.8/5
Abiola A.
Consumer Relations Analyst
Bienes de consumo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/7/2018

"Social network styled interaction."

Puntos a favor: Jive provides my organization with a social network styled platform where employees can interact and collaborate outside emails. It is completely mobile ,therefore I am able to use Jive while on the move to follow current company news , access my Jive inbox and manage all of my communications , while also being able to create and share documents.

Contras: The Jive homepage is overly crowded , making Jive difficult to navigate.Personally,I see the Jive user interface as un-intuitive.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/7/2018
Usuario verificado
Knowledge Manager
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 28/12/2017

"Overall a good product but could use better customer service."

Puntos a favor: The UX/UI for the end user is very good. I conduct training for all of our new hires and they find it easy to use and navigate. Several different options allow for some customization of "places" and the admin console is quite robust in terms of permissions, email notifications, and news feed structure. The free mobile app functions as a great extension of the web app. They seem to be on the verge of greatness in terms of fine-tuning what they current offer and expanding into new features.

Contras: When we first started using Jive about 3 years ago, the customer service was pretty good, but since it was acquired, the new focus seems to be less on keeping their previously good customer service and more on pushing current customers to upgrade (and spend more money). While they may still be transitioning due to the acquisition, I get the sense that Jive could be really great only if they stop treating their customers like prospects with a lot of extra money in their budgets to spend on upgrades and consultant fees, and start providing the same level of customer service.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 28/12/2017
Cami K.
Owner
Ropa y moda, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/12/2016

"Good product, and great customer service"

Comentarios: There are always wants when it comes to customized software, but most companies just write you off when you have met your budget or end of a contract. Jive customer service is second to Sauce Labs for listening to the customer. They joke around with you and become a friendly customer service. Their software is like a company Facebook for our corporate account. It's a social place where we can share content. Jive has been able to help our company share and live to stream our content that is easy enough for that lady that's been in our company for 35 years that refuses to upgrade her IE8 browser. It's simple where the image or spot that someone would assume where something would be. I highly recommend them. They do have their downfalls in their search, however. Previously powered by GSA, but since changing away from them it causes our biggest complaint within the company. If tags aren't used on the document or you don't know the exact title or phrasing you have a hard time finding ideal content.

Puntos a favor: 3rd party company varieties to add-on, UI, and customer service

Contras: Search engine

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/12/2016
Usuario verificado
Search Manager
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/12/2017

"Good tool for intranet site or internal wiki"

Comentarios: Improved collaboration, and once it had been adopted widely across the company, the internal site we built using it became a must-visit destination each day because it made it easy to quickly see what's going on around our large company.

Puntos a favor: Used for an internal company site, Jive is a simple, user-friendly tool to allow employees to easily collaborate and communicate in their work and other initiatives. I've also found it's very handy for the sharing of documents, and the ability to limit visibility of those documents where necessary is a definite plus.

Contras: There is not much to dislike once you get used to it, which doesn't take long. The only place in which I've found it can be a little buggy is my personal feed of updates I'm following in my inbox, which does not always mark items as read when I want it to.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/12/2017
Amber L.
Office Staff
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/9/2019

"Best VOIP Phone Service Ever!"

Comentarios: My overall experience has been great. Everything works as expected and as it should. No complaints

Puntos a favor: No dropped calls, no cracked voices no issues with caller not hearing me but I can hear them. The customer service is awesome! They will log onto my computer to show me how to do something if I am having issues figuring something out. They are committed to helping me until a resolution is reached.

Contras: There is nothing that I don't like about this software. I have hardly had any issues but any issues o have had they have been able to resolve for me.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/9/2019