¿Qué es JAMIS Prime ERP?

JAMIS Prime ERP is a modern and intuitive cloud ERP system designed for government contractors, nonprofits, and other project-focused organizations. Using the latest cloud technology, JAMIS Prime ERP provides real-time access to key performance data to help drive smarter decision-making. And JAMIS provides the framework our customers need when it comes to industry regulatory requirements from the DCAA and DCMA, and security requirements such as NIST 800-171 and CMMC. JAMIS Prime ERP is the sol

¿Quién usa JAMIS Prime ERP?

Government Contractors

¿Dónde se puede implementar JAMIS Prime ERP?

Cloud, SaaS, Web, Windows (local), Linux (local), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • JAMIS Software
  • Ubicado en Boulder, EE. UU.
  • Fundada en 1987
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • JAMIS Software
  • Ubicado en Boulder, EE. UU.
  • Fundada en 1987
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de JAMIS Prime ERP

JAMIS Prime ERP Software - 1
JAMIS Prime ERP Software - 2
JAMIS Prime ERP Software - 3
Ver 4 más
Vídeo de JAMIS Prime ERP
JAMIS Prime ERP Software - 1
JAMIS Prime ERP Software - 2
JAMIS Prime ERP Software - 3

Comparar el precio de JAMIS Prime ERP con productos similares

JAMIS Prime ERP

N/D
Versión gratuita
Prueba gratis
N/D
Versión gratuita
Prueba gratis
USD 65.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
USD 30.00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de JAMIS Prime ERP

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis predictivo
  • Análisis visual
  • Aplicación móvil
  • Automatización de procesos empresariales
  • Balance contable y cuadro de resultados
  • Base de datos de empleados
  • Biblioteca de activos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Carga de recibos móviles
  • Categorización de activos
  • Compartición de recursos
  • Conciliación bancaria
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Contabilidad
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de los proyectos
  • Control de gastos
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de factura
  • Creación de informes ad hoc
  • Creación de informes financieros
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cálculo de horas extra
  • Cálculo de impuestos
  • Datos en tiempo real
  • Declaración de ganancias/pérdidas
  • Editor gráfico del flujo de trabajo
  • Escenarios hipotéticos
  • Estimación de costes
  • Facturación
  • Facturación de proyectos
  • Facturas personalizables
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Gestión de activos empresariales
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de carteras
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de gastos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recibos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de recursos humanos
  • Gestión de reembolsos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera
  • Herramientas de seguimiento del tiempo online
  • Historial de facturas
  • Horas facturables y no facturables
  • Indicadores claves de rendimiento
  • Informes de avance
  • Integración contable
  • Libro general
  • Modelos personalizables
  • Multidepartamento/proyecto
  • Métricas de rendimiento
  • Operaciones empresariales integradas
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Planificación de personal
  • Planificación estratégica
  • Planificación y asignación de recursos
  • Planificación y programación de proyectos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Procesamiento de facturas
  • Programación de tareas
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de conceptos facturables
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Tarjeta corporativa
  • Varias divisas

Alternativas a JAMIS Prime ERP

El software de contabilidad n.º 1 y la solución de gestión financiera. Construido por y para el personal de finanzas
Solución de gestión completa y basada en la nube para empresas. Incluye contabilidad, CRM, proyectos, recursos humanos, etc., en cualquier dispositivo.
BigTime está destinado a empresas de servicios profesionales que necesitan información más detallada de sus recursos más vitales, ganancias y productividad.
Software integrado para contabilidad, tiempo, gastos y facturación de proyectos para empresas de arquitectura.
Factorial es una empresa de software y servicios dedicada a solucionar los problemas de RRHH y mejorar la toma de decisiones. Descubre más sobre Factorial
El software de contabilidad líder para pequeñas empresas. Acceso instantáneo a la información de clientes, proveedores y empleados.
Solución ERP moderna y completa con contabilidad, distribución, CRM y más. SaaS o en servidores propios. Móvil incluido, sin precio por usuario.
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube en el que los equipos dirigen sus proyectos y trabajos diarios, ya sea en la oficina, desde casa o en cualquier lugar. Descubre más sobre monday.com
Herramienta simple todo en uno para tu negocio: incluye funciones de CRM, cotizaciones, facturación, proyectos, RR. HH., etc.
Ravetree es la mejor solución de gestión de trabajo en su clase para organizaciones organizadas en torno a proyectos.
QuickBooks es un software para gestión de empresas de extremo a extremo que puede crecer con tu negocio.
Colabora en proyectos, supervisa el tiempo, gestiona gastos y factura a tus clientes. ¡Disponible en la nube desde cualquier dispositivo!
Accelo, la solución de ventas más inteligente, se sincroniza automáticamente con tu bandeja de entrada, calendario y teléfono para que puedas concentrarte en hacer el trabajo que amas.

Opinones de JAMIS Prime ERP

Evaluación media

En general
4.4
Facilidad de uso
4.6
Atención al cliente
4.1
Funcionalidades
4.2
Relación calidad-precio
4.8

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
40%
4
60%
Betsy
Sr. Contracts Administrator en EE. UU.
Defensa y espacio, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Jamis Prime ERP

5.0 hace 2 años

Comentarios: Overall it's been a great experience. I am very happy with the implementation of the new system.
It has saved countless hours of excel spreadsheet experience for certain.

Puntos a favor:

Jamis Prime software is extremely easy to use and I am able to rid myself of all of the excel spreadsheets of prior years. This software definitely packs a bang for the buck as it is all inclusive. Integration with the existing system was painless. We are now able to generate reports on request and little effort. I love the reporting feature the most because all you have to do is choose the field!

Contras:

To date I have not experienced any cons with the software itself. Issues encountered were a result of my misunderstanding how to process requests.

Walt
Sr. Director Business Analytics en EE. UU.
Ingeniería industrial o mecánica, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Review of Acumatica Jamis Prime 6.1 ERP for Government Contractors

4.0 hace 2 años

Comentarios: It does solve our business accounting requirements, except for the lack of different Home Base Currency within a Company Database Tenant to preserve intercompany and consolidation functions.

Puntos a favor:

Very well designed fundamentally and technically for government contractors. They know government contracting. Where Deltek is more for overall PSA and Project Mgt. For a SaaS or OnPrem product, it has good mainstream functionality. Piggybacking in Acumatica framework is nice, as it adds additional resources online and consulting. All the Jamis "modules" of Job Management, Subcontracting, Time & Expense, Contract Managment, etc.. are good. You get the Acumatica InterBranch Functionality, Some Allocations Functionality, and all the great GL, AP, AR, Fixed Asset, Cash functions. Customization if pretty straightforward. This question only addresses "software". Pros of Jamis the company: Great Professional Services team. Great Training and Learning Development Team.

Contras:

Menu Items - lefthand menu bar is missing all the verbs. It is just a list of nouns, and hard to tell QUICKLY what each one does. (this is customizable, but why should I have to) Field Lookup and Search functionality on data and transaction entry is wonky, and it works differently in different fields, which is frustrating. Because it uses the Acumatica framework, Jamis has to wait a whole cycle/year or two for Acumatica to to do and release their updates and upgrades, for Jamis to then do theirs. (two step cycle is slow). Acumatica is not for International Multinational. Acumatica (hence Prime) is limited in its Multicurrency, Translation, Consolidations, and Intercompany functionality because, even in 2019 and 2020, although they say they changed it dramatically, they just renamed a few things. Within a "Company Database Tenant", you can have many "Branches" set as "Company" or "Branch", with Consolidation and InterBranch functions, but all of them have to have USD Home Base Currency. For different Home Base Currencies, you have to setup separate "Company Database Tenant", then you lose the Interbranch and Consolidation Translation functionality. This question only addresses "software". Cons of Jamis the company: Poor Customer Support Team. They use that role for all new trainees to "learn", so they always have to "go find the answer" from Professional Services or Training. Not acceptable.

Kelly
Accounting Clerk II en EE. UU.
Defensa y espacio, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Easy to use but needs better reporting and HR integration

4.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Establishing new contracts, various billing rules, and invoicing is very easy.

Contras:

Lack of usable reports for info that should be easy to find, and HR is not integrated well at all. In fact, HR is a separate system altogether.

DAwn
CFO en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Jamis Prime ERP Review

4.0 hace 2 años

Comentarios: Our organization has received many benefits from the switch to Jamis Prime ERP. More timely and accurate financial reporting leading the way.

Puntos a favor:

Jamis Prime ERP has benefited our organization with visibility into the cost structure and management of contracts and cost centers in the organization.

Contras:

The business planning module has proven to be a large undertaking to implement.

Jeremy
Sr. Financial Analyst en EE. UU.
Servicios, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

JAMIS is a Great ERP

4.0 hace 2 años

Comentarios: The staff is very friendly and helpful. No ERP is perfect and JAMIS is very responsive with any issues that arise.

Puntos a favor:

Reporting ability. JAMIS has 3 reporting types and can connect to Microsoft office programs very easily allowing for quick analysis and reporting. Connecting to Power BI allows for a simple presentation of accounting information to non-accounting personnel.

Contras:

The inventory module needs to be more fully integrated. But they are working on that for a future release.