Field Service Lightning

¿Quién usa Field Service Lightning?

Businesses in need of service-as-a-software solution for field services.

¿Qué es Field Service Lightning?

Salesforce helps transform the agent and customer experience in the field to drive satisfaction. Monitor performance in real time. Salesforce's real-time reporting and analytics let you tap into business data from multiple systems to know more about your customers. Drill down into data on the fly from any device. And gain visibility into agent, dispatcher, technician, and partner performance from a single platform.

Información sobre Field Service Lightning

Salesforce

https://www.salesforce.com/

Fundada en 1999

Resumen de precios de Field Service Lightning

Field Service Lightning no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Field Service Lightning está disponible a partir de USD 75.00/mes.

Precio inicial

USD 75.00/mes

Detalles de precios

Billed Annually

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de Field Service Lightning

Software de gestión de los Servicios de Campo
Acceso móvil
Base de datos de contactos
Cobro de pagos en el terreno
Enrutamiento
Facturación
Firma electrónica
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento de tiempo en línea
Seguimiento del historial de servicios

Opiniones de Field Service Lightning

Mostrando 5 de 16 opiniones

En general
4.2/5
Facilidad de uso
4.1/5
Atención al cliente
4.1/5
Funcionalidades
4.5/5
Relación calidad-precio
4/5
Alexis R.
Customer Service Rep
Telecomunicaciones, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/12/2019

"Salesforce is Winning! "

Comentarios: Field Service Lighting is by far a great product! It keeps all my files separate and organized! I love it!

Puntos a favor: I absolutely love Salesforce! Salesforce helps my work day go by with ease! It keeps me organized and on task! Plus I love how it keeps all my co-workers and I stay on the same page, with each case!

Contras: Salesforce, sometimes when opening up a new case, can be slow. That is my only complaint. Salesforce is typically really great!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/12/2019
Usuario verificado
PMO Manager
Construcción, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/7/2019

"Great Field Service Product with a lot of depth"

Comentarios: We have a large field presence and FSL is vital to our business in scheduling and collecting info from the field

Puntos a favor: I self-implemented so the ability to quickly extend the package with flows was great

Contras: It took Salesforce awhile after acquisition to turn this into a real product, but it is rather impressive now

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/7/2019
Scott M.
Manager
Hospital y atención sanitaria, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/6/2020

"Excellent interface and ease of use "

Puntos a favor: Field Service Lightning has a beautiful interface for my team to find and schedule our field engineers to get to our customer sites. With the use of dynamic rules on how engineers are selected and the use of the area map is very helpful and it takes away the guessing of hoping we are selecting the correct personnel.

Contras: The user experience from the field engineer side using the IPhone app our team has heard a lot of complaints on how the notification is not loud enough and where notifications are not seen. Also where when they press on the accept button it does not always talk back to the software. Our solution to this was to go with a Salesforce integration that uses SMS when dispatch is selected on a case. I do have to note a factor on why this may be happening - our engineers are not always in great cell zones given we work in hospitals and x-ray rooms.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/6/2020
Jay C.
Vice President
Servicios financieros, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/12/2019

"Planet Salesforce Delving into Field Service"

Comentarios: It was just a mere upsell by the sales staff at Salesforce. We all know Salesforce it is a cut throat environment and it was a case of account executives looking for an easy upsell for their team's quota relief.

Puntos a favor: I like the fact that Salesforce is now in the field service industry with Field Service Lightning. This essentially means that Salesforce is no longer stuck within the four walls of the office and now has endless reach to all technicians in the field.

Contras: I strongly dislike that FSL's "Out of the Box" and extremely generic. There is little to know industry specific aspects associated with the software and there's a myriad of other SaaS softwares that are industry specific. FSL is not a one size fits all platform.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/12/2019
Marcus B.
Scope evaluator
Propiedad inmobiliaria, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/3/2020

"Great tool"

Comentarios: This software has changed the way we schedule and run our daily routes.

Puntos a favor: We implemented this software in our scheduling and it has drastically cut down on our field teams travel times. Very helpful.

Contras: There are a lot of forms to fill out to get the software running correctly. 6 months in and we still are battling some bugs.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/3/2020