¿Quién usa Discuss.io?

La solución Discuss.io, usada tanto en compañías del Fortune 100 como en agencias y pymes, es perfecta para las empresas que hablan con sus clientes y mantienen reuniones importantes.

¿Qué es Discuss.io?

Discuss.io ayuda a los investigadores de estudios de mercado, investigadores de UX, gerentes de producto, profesionales de ventas, gerentes de marca, recursos humanos, departamentos de CX y más a mantenerse al día durante las entrevistas y agilizar el trabajo subsiguiente. Sus funciones incluyen entrevistas en vivo, pizarras interactivas, capacidad de traducción incorporada (con más de 17 idiomas) y marcado y etiquetado potentes. Crea fácilmente clips de momentos importantes para componer videos que cuentan historias sin tener que revisar horas de video.

Información sobre Discuss.io

Discuss.io

http://discuss.io

Fundada en 2012

Vídeo de Discuss.io
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Resumen de precios de Discuss.io

Discuss.io no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.


Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Discuss.io deployment and support

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web

Formación

  • En vivo en línea
  • Documentación

Funciones de Discuss.io

  • Análisis estadístico
  • Benchmarking
  • Cara a cara
  • Creador de encuestas
  • Distribución multicanal
  • Formato en papel
  • Gestión de muestras de encuestas
  • Gestión del panel
  • Por teléfono
  • Reporting

Lista completa de Herramientas para estudios de mercado

  • Biblioteca de preguntas
  • Entrevista por vídeo en vivo
  • Entrevistas ante un jurado
  • Evaluación y puntuación de aptitudes
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de entrevistas
  • Grabación de la sesión
  • Mensajes pregrabados
  • Portal de autoservicio
  • Sesión de práctica de entrevistas

Lista completa de Software para entrevistas por video

Alternativas a Discuss.io

Más alternativas a Discuss.io

Opiniones de Discuss.io

Read all reviews

Overall rating

4.8/5

Average score

Facilidad de uso 5
Atención al cliente 4.7
Funcionalidades 4.8
Relación calidad-precio 4.3

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Paola R.
Insight Hunting
Servicios para instalaciones, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/7/2020

"Discuss.io ¡Por favor, no te quedes atrás!"

Comentarios: Mi primer experiencia un año atrás fue muy buena (desde una oficina, utilizando y compartiendo estímulos, etc.
Este año desde mi hogar, mi experiencia fue media. La parte de moderación fue buena, pero en el debrief, tuve muuucchooos problemas de desconexión y mi participación se perdió! Entiendo que esto se debe a la conexión hogareña.

Puntos a favor: Conocí Discuss, el año pasado y me encantó porque sentí que reunía muchos requisitos necesarios para poder hacer investigación cualitativa en línea. Hasta ahí mi experiencia en este tipo de plataformas era sólo con Focus Vision y Zoom.
Lo que más valoro es la asistencia técnica constante durante la experiencia. Es una tranquilidad tanto para el cliente/observador como para el moderador, no tener que estar pendiente de la conexión de los entrevistados.
Otros puntos valorados en ese momento eran:
+ La posibilidad de hablar por un canal privado entre observador y moderador sin intervención de los entrevistados (hoy idem ZOOM)
+ La observación oculta de los clientes (posibilidad de muchos observadores sin incomodar a los participantes) En esto no se si influye en la conexión y soporte de la plataforma como si lo o hace en zoom.

Contras: Hay una gran debilidad de la plataforma y es que consume una gran cantidad de datos y memoria de los equipos en uso. Esto se evidencia en que los asistentes técnicos suelen pedir que no utilicemos otros programas o que los participantes no tengan conectados otros dispositivos a la red.
A partir de la Pandemia surgen dos temas importantes al respecto:
- La necesidad de realizar todo tipo de facilitaciones online, lleva a que se deban utilizar simultáneamente otras plataformas como ser Mural.
- La conexión es hogareña, compartimos un lugar no preparado para que todos los habitantes de la casa estén conectados, con lo cual la conectividad es baja.
En este sentido, la plataforma Offerwise tiene un sistema tan liviano, que se pueden realizar entrevistas hasta con sectores vulnerables, que utilizan datos o el wifi gratuito de las plazas. ESO SI ES UN UPGRADE!!
Otro punto importante es que lo que hoy muchas acciones de co-creación se realizan con la participación del cliente y del consumidor, con lo cual que el cliente esté oculto ya no es un must.... entonces, por qué pagar la diferencia vs. ZOOM? u Offerwise?

Respuesta de proveedores

por Discuss.io el 6/8/2020

Hi Paola, thanks for your review. We understand how important it is to provide a fast, stable experience from anywhere in the world. In recent weeks, we released changes that make our platform and meeting room faster to load, making it easier to participate in low-bandwidth environments. Our phone support allows participants struggling with bandwidth to continue to participate until the internet connection recovers and video can resume. We are always working to improve, and these changes are just the beginning.
While some research is indeed collaborative in nature, many situations necessitate an unbiased research environment. This is where our observer experience, backroom, and private chat functionality shines. The flexibility of our platform allows end clients to be as involved or as hidden as you like!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/7/2020
Eric W.
Founder
Investigación, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/7/2020

"Great product, great team"

Comentarios: I love working with this product, strongly recommend -- especially if you are on a product team and doing interviews throughout the year. If you are a consultant, the pricing makes it a little more difficult, but the tool will impress clients.

Puntos a favor: We are a consulting firm, doing research for hire. Sometimes we have up to 15 members of our client team listening to interviews. Discuss.io has a feature that allows them to watch interviews and engage in the chat without the interviewee ever knowing they are around. This is a hugely innovative feature, allowing us to have a large audience without being a distraction to the participant. Also, being able to highlight portions of an interview transcript then clicking a button to generate a video highlight is amazing. It has saved me dozens of hours in the highlight creation process. We can even allow our clients to create highlight videos. As a consultant, using Discuss.io gives our prospective clients a better sense that we are a top-notch research firm and allows us to be more collaborative in our work

Contras: I don't have many complaints. When we last used it, much of the scheduling process was manual and error prone, especially when using a third party recruiter like UserInterviews. The price felt high and clumsy. It feels like it is priced as a service rather than a product. I think Discuss.io offers to be involved in recruiting, project management, and admin. But if you just want to use the product without services, it feels expensive. As a project-based consulting firm, we struggled to justify signing up for a subscription because we don't know how many interviews we will do in a given month.

Respuesta de proveedores

por Discuss.io el 6/8/2020

Hi Eric, thanks for your detailed review. We're really proud of what we're able to offer consulting firms like yourselves, and are glad you're loving our features. We appreciate your input into our product development process and are actively working to improve the respondent management and scheduling experience to better serve DIY users like yourself. We look forward to sharing more information about this in the coming weeks!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/7/2020
Mico G.
Senior Research Executive
Estudios de mercado, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/7/2020

"Efficient Tool for Market Research Qualitative Interviews"

Comentarios: It is such a breeze to use the Discuss.io platform, and the support team is so easy to work with. They remain patient despite erratic internet connection and are vigilant in addressing our needs. The platform itself has relevant tools needed by market research professionals. We are able to conduct any and all types of studies and discussions, whether it be straightforward interviews or a concept/stimuli evaluation. Discuss.io definitely became our staple platform we recommend not just internally, but to clients we pitch to as well.

Puntos a favor: The backroom chat definitely makes it easy to communicate with clients, bounce off questions and ideas while conducting interviews. The concept presentation tools, as well as other features are all easy to understand and if in any case there are problems, tech support is so easy to reach. Best of all, the simultaneous translation set-up is great! We used to conduct interviews via the typical video conferencing apps and we often had to make two sets of meetings and patch the translator from one room to another. Discuss.io's translation set-up gets rid of all that, and clients can easily shift through English & local language. It definitely feels like we have extra hands, project managers who make it easier for us to do what we do remotely.

Contras: Being one of the markets with lower quality of internet connectivity (Philippines), we definitely found the platform bandwidth-demanding. It may be difficult sometimes to keep discussions going as most of the users experience lag. Discuss.io provides a workaround for this through tech checks and dialing in via phone, which is also convenient.

Respuesta de proveedores

por Discuss.io el 6/8/2020

Hi Mico,
Thank you for your wonderful review. We're thrilled that you find the platform a breeze to use, and I'll pass on your praise to the CS team. Regarding lower internet speeds, we understand how important it is to provide a fast, stable experience from anywhere in the world. In recent weeks, we released changes that make our platform and meeting room faster to load, making it easier to participate in low-bandwidth environments. And as you mentioned, our phone support allows participants struggling with bandwidth to continue to participate until the internet connection recovers and video can resume (dial-out, as well as dial-in). We are always working to improve, and these changes are just the beginning.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/7/2020
Usuario verificado
partner
Estudios de mercado, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/9/2020

"WE DON'T USE ZOOM"

Comentarios: It is easy to use, great technical support, flexibility , many features that help you during the discussion, it is protected from external invasions.

Puntos a favor: the fact that I can talk to the respondents only, to the clients only, to the sim translator only or to all at the same time.
it is easy to use and we don't have to worry since the data are safe

Contras: the fact that for focus groups we cannot have more than 4 participants

Respuesta de proveedores

por Discuss.io el 16/9/2020

Hi there,
Thank you for your review. We're glad you love our industry-leading chat capabilities, simultaneous translation functionality, and that you value security as much as we do. We are proud to provide a comprehensive product that can take you from project planning to interviews to analysis. Being able to provide all the features on one platform means we're cheaper, easier and more efficient to use than separate tools.
Regarding participant limits, we are actively working to increase the number of users who can be recorded, while maintaining a high-quality, performant meeting room. We hope to have more to share on this soon.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/9/2020
Karen E.
Doritos Brand Manager
Bienes de consumo, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/9/2020

"Efective"

Comentarios: Efective, connection even with different languages in just one platform

Puntos a favor: The most I like is that we were able to connect different geographic markets to be part of the session with option to listen in two different languages; the local one and a version in English (at the same time) so everyone else could understand.

Contras: One of the session had connection issues at the beginning but there was a quick comeback from the support team

Respuesta de proveedores

por Discuss.io el 16/9/2020

Hi Karen, thank you for your wonderful review. We're pleased that you found our integrated simultaneous translation feature to work so well - it really is an amazing thing, and incredibly useful for expanding access to consumers across the team. And we're glad our tech support were able to quickly jump in and help when there was a connection issue.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/9/2020