Procare Desktop

¿Quién usa Procare Desktop?

Procare sirve a empresas y profesionales centrados en los niños que necesitan una solución integral para garantizar la eficiencia y la calidad del servicio en la gestión de sus centros.

¿Qué es Procare Desktop?

El sistema todo en uno de Procare Software impulsa más de 30 000 negocios centrados en los niños y es la ÚNICA solución integral de administración del cuidado de niños que está diseñada para crecer contigo. Optimiza los datos de niños/familias en centros de cuidado de niños, guarderías, programas extracurriculares, distritos escolares y centros de actividades infantiles. A partir de 99 $ al mes: Procare simplifica el cobro de la matrícula, la gestión de las aulas, las comunicaciones con los padres y el acceso a los datos mediante los servicios integrados exclusivos de Tuition Express y KidReports.

Información sobre Procare Desktop

Procare Software

http://www.procaresoftware.com

Fundada en 1981

Vídeo de Procare Desktop
Play
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Resumen de precios de Procare Desktop

Procare Desktop no está disponible en versión gratuita.


Precio inicial

Sin información del proveedor

Versión gratuita

No

Procare Desktop: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (desktop)
  • Windows (local)
  • Linux (local)

Formación

  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de Procare Desktop

  • API
  • Académico/formación
  • Aprendizaje asíncrono
  • Aprendizaje colaborativo
  • Aprendizaje mixto
  • Aprendizaje móvil
  • Aprendizaje sincronizado
  • Autoaprendizaje
  • Autoría de cursos
  • Autoría de cursos integrada
  • Biblioteca de contenidos
  • Certificación y licencias
  • Conformidad con SCORM
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Empresa/negocios
  • Empresas de aprendizaje en línea
  • Encuestas y comentarios
  • Evaluación de habilidades
  • Gestión de aprendizaje
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de cursos
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la formación
  • Gestión de usuarios
  • Gestión del talento
  • Informes de avance
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Libro de calificaciones
  • Ludificación
  • Líneas e itinerarios educativos
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Portal de empleados
  • Portal del alumno
  • Registro único
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de certificaciones
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de cursos
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento del avance
  • Tests/Evaluaciones
  • Varios idiomas
  • Videoconferencia

Lista completa de Plataformas LMS

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Asistencia por vídeo
  • Autopréstamo y autodevolución
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de miembros
  • Calendario de eventos
  • Chat en vivo
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Cuentas de clientes
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de empleados
  • Gestión de estudiantes
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de facturas
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de la lista de correo
  • Gestión de las comunicaciones
  • Gestión de listas de espera
  • Gestión nutricional y de la alimentación
  • Informes de síntesis
  • Informes diarios
  • Informes personalizables
  • Inscripciones/contratación
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Portal de padres
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación de cursos
  • Recordatorios
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de inmunización y alergias
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguridad de datos
  • Supervisión en tiempo real
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para cuidado infantil

Alternativas a Procare Desktop

Más alternativas a Procare Desktop

Opiniones de Procare Desktop

Todas las opiniones

Calificación general

4.6/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.3
Atención al cliente 4.7
Funcionalidades 4.4
Relación calidad-precio 4.5

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Marlene R.
Administrator
Servicios para el consumidor, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/7/2019

"Great Software for Child Care Centers"

Comentarios: We love this program. It provides us with one place to quickly find out so much information. Log-in and see total enrollment, enrollment by classes or ages. Tracks child information without searching through files or looking in multiple places. Tracks employee attendance and any other info you might want to add like: Date of Hire, schedules, vacation time accrued or used, etc. Many things a pre-programed, but you can personalize it yourself or request assistance from a fantastic customer service person. This makes my job so much easier, especially with continual changes to State Day Care Licensing regulations. You do have to enter each child's information when they enroll, but once and it's done. Can update any information with only a few clicks and everyone that you assign a role can see everything.

Puntos a favor: Simplicity of use. Saves paperwork. Can be used to create reports. Easily see everyone who is still in the building (children and staff members). Records many different types of information (attendance, immunizations, medicals, state required paperwork, Food Program info for the USDA CACFP, tuition fees, and other misc info.) You can program it to add user specific information such as allergies, restricted pick-up, authorized individuals for pick-up, etc. We even have a door unit that stores fingerprints of authorized individuals for pick-up and then allows the door to unlock for entry.

Contras: W e have had to replace the door unit after someone cracked the screen and someone just chipped the fingerprint reader which may need replaced (it is still working). This is the result of individual user misuse though and not an actual flaw of the program or hardware. There is an annual update fee, but it is well worth the cost for the time and paperwork it saves.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/7/2019
Linda T.
CEO
Administración educativa, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/3/2021

"Make your job easier"

Comentarios: I cannot imagine doing my job without Procare!

Puntos a favor: I love that it is cloud based. I can sign on anywhere to help my customers and staff.
I like that all of my files are paperless.
It is good for tracking when a something is coming due or is past due. It offers good reports.
I like that everything is in one app. I also use the Kid Reports app for and I love that all of the data is transferred automatically.

Contras: I have been using this software since 2010 and there is always improvements that help make our job better.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/3/2021
Sherrie D.
Director/Owner
Educación primaria/secundaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    1 /5
  • Facilidad de uso
    1 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/1/2020

"Unfortunate investment of time and money"

Comentarios: Overall I think the core and idea of procare is beneficial but ONLY if it works. Can't use a product if it is continually locking up.

Puntos a favor: This has a great foundation of ideas. Student check in/out, Employee check in/out, billings, time tracking, payroll, general ledger. Truly an all in one for a small preschool. Too good to be true for sure!

Contras: The cloud base software clearly has issues they can not fix. Our check in computers are constantly locking up since the last update in November 2019. After using the same computers and hardware for 5.5 months they ran an update and now problems. We manually key in employees and students often which is time consuming because the computers are locked up at the time parents are picking up or dropping off. Tech support is NONRESPONSIVE to emails and hold times are on average of 35-45 minutes when calling tech support. They said today it is because they are "swamped". That speaks volumes, that means their product ISN'T working. They have been "working on patches to fix this" but in the mean time they have used the excuse it was because I wasn't hard wired to the internet. After the expense of hiring someone to run the wire and hardwire all of the computers they still are locking up. Now Procare support wants me to replace the router because it maybe causing problems. Cutting my losses at this point. A lot of time invested in a software that locks up frequently through out the day. Training is horrible and much of my experience has been self guided. They do have an extensive online resource which is very helpful but yet time consuming as you navigate which article you really need. When training is scheduled it has been late and limited to one function of the software. When asking about other functions you are directed to schedule training for that specifically.

Respuesta de proveedores

por Procare Software el 21/1/2020

Sherrie - We're very sorry to hear about on-going issues with the check-in system at your preschool. This appears to be a unique situation and we will work with you individually to resolve it. It's true that January is typically the busiest month for technical support; it can be easier to reach us later in the day (after 2:00 p.m. Pacific) or to email a request to tech@procaresoftware.com. As to training, we are happy to get you whatever help you may need. We will reach out soon to see how we can help.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/1/2020
Kimberly S.
Director
Administración educativa, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/2/2021

"Intuitive software with many valuable features"

Comentarios: Procare was quick and easy to install, and training on how to use the program was thorough and very helpful. I use the Procare software daily to streamline tasks and make my program run more efficiently.

Puntos a favor: The Procare software makes my job as a preschool director easier and more time efficient. I can do most everything with just 1 program. Online registration is one of my favorite features.

Contras: I wish scheduling was configured differently for when parents register online. I'd like to be able to set a cap on the number of students who can register for a class on a given day and have the software disable additional registrations when a day reaches the cap. The software currently doesn't have that feature.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/2/2021
Kelly O.
Aquatics Director
Administración educativa, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/3/2020

"We love Procare!"

Comentarios: Overall I have a great experience! We have a large center with kids infant up to 13 years. We also are unique in that we use it for our swimming programs too. These range from 2 years old up to adults and the customer support to help us set this up was fantastic!

Puntos a favor: Procare does a lot for our center! We also love how there are additional features you can add on. It is great for tracking families, payments, and even adding activities. Overall we have had good experiences with the customer support. We also love the cloud so we can access this anywhere! The customer support is usually great as well. The people are willing to help and teach you learn more about Procare's capabilities!

Contras: Procare does a lot but some of the features are a bit updated. The texting feature isn't great. It still uses phone emails to send these and we always have problems with it working correctly. The emails are also not great. It can't be customized, images can not be added unless it is an attachment and it can only come from one email administrator unless your company uses Outlook. I also feel like the customer support overall is great but sometimes, I get someone who doesn't seem to know what he is talking about. After a long wait, this can be very frustrating.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/3/2020