Evolve Library

Por Infovision Software

¿Qué es Evolve Library?

Evolve ILS se usa en bibliotecas de diferentes tamaños, desde 5000 hasta 200 000 títulos. Evolve Library Management System es un sistema integrado de vanguardia para bibliotecas que ahorra tiempo y dinero y facilita la administración de toda la circulación y el catálogo de la biblioteca.

Diseñado para bibliotecas públicas, escolares, académicas y especiales, Evolve gestiona de manera rápida y sencilla las actividades diarias y libera al personal para que pueda atender a los clientes y prestar servicios valiosos.

Información sobre Evolve Library

Infovision Software

http://www.infovisionsoftware.com

Resumen de precios de Evolve Library

Evolve Library no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. La versión de pago de Evolve Library está disponible a partir de USD 1500.00.

Spotlight_media_placeholder

Precio inicial

USD 1500.00

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En vivo en línea

Asistencia

Horas laborables

Funciones de Evolve Library

Sistemas de gestión de bibliotecas
Autopréstamo y autodevolución
Bibliotecas de iglesias
Bibliotecas escolares
Bibliotecas jurídicas
Bibliotecas privadas
Bibliotecas públicas
Catálogo en línea
Códigos de barras/RFID
Gestión de adquisiciones
Gestión de estantes de reserva
Gestión de inventarios
Gestión de la circulación
Gestión de publicaciones periódicas
Gestión de series
Recolección de gastos

Opiniones de Evolve Library

Mostrando 5 de 21 opiniones

En general
4.8/5
Facilidad de uso
4.7/5
Atención al cliente
5/5
Funcionalidades
4.5/5
Relación calidad-precio
4.9/5
Darlene M.
Director
Bibliotecas, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/10/2018

"Evolve Software Exceptional"

Comentarios: It has been exceptional software and easy to use!

Puntos a favor: The company is outstanding to work with our small, rural library. They provide excellent customer service. We have found that they take time to listen to our suggestions and implement them.

Contras: Nothing as they have done an excellent job in responding to concerns for our library.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/10/2018
Mackenzie L.
Executive Director
Bibliotecas, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2019

"Right from the start"

Comentarios: In a world of overpriced Integrated Library Systems, Evolve Library allows small to medium libraries with a cost-effective product, which is integral for many libraries in maintaining their autonomy from consortiums.

Puntos a favor: Evolve Library is a reliable service that is easy to use for staff and patrons. On the rare instance when we've needed technical assistance, I've always been impressed with how quickly and attentive the customer service team is to our needs. For a small to medium library system, this ILS offers a valuable, reliable product.

Contras: Integration with digital services such as Overdrive. (This could be because I'm unaware of how it can work.)

Respuesta de proveedores

por Infovision Software el 29/1/2019

Good news, MacKenzie. We do integrate with Overdrive. We will be in touch today to talk you through it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2019
Karen D.
Reference Librarian
Bibliotecas, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/10/2018

"Evolve Review"

Comentarios: Evolve support is excellent and responsive. They are always willing to customize our system to meet our needs.

Puntos a favor: The software is easy to use and suits our needs as a small library.

Contras: Does not have some of the bells and whistles that other systems have. The OPAC could be a bit more modern.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/10/2018
King S.
Library Director
Bibliotecas, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/12/2018

"Excellent ILS!"

Puntos a favor: The software itself is easy to use, even for new staff who have never worked with an integrated library system before. Infovision offers excellent customer service for their product and is extremely responsive to customer needs and suggestions. Even though we're a small client, the owner calls me by name every time we run into each other at a conference! Great personalized service compared to some of the larger vendors.

Contras: I can't really think of anything negative. We've looked at other ILS vendors in the past few years just to keep current on what's available, but we stick with Evolve because it best fits our organization's needs.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/12/2018
Julie E.
Director
Bibliotecas, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/12/2018

"Great customer service"

Comentarios: I enjoy working with the folks at Evolve. I know that if there is an issue the owner of the company is a phone call away and that he will take care of it. I also, like that I don't have to call the owner, because the entire team takes care of any issues or needs before it gets to the top.

Puntos a favor: The customer service at Evolve is top-notch. Any report I want, they customize for me. It is also very easy to train staff on how to use it.

Contras: The webopac appears very generic. If we can update the backgrounds, I wish I knew how. Also, because it is a small company sometimes other specialized software doesn't recognize Evolve as a major ILS so they don't write their software to work with it (think wowbrary).

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/12/2018