ClearCompany

¿Quién usa ClearCompany?

Utilizado por clientes en todos los sectores, que van desde unas pocas docenas de empleados hasta decenas de miles.

¿Qué es ClearCompany?

Desde 2004, ClearCompany ha facultado a miles de empresas para atraer, seleccionar y contratar a mejores talentos, comprometer a su equipo y utilizar ideas estratégicas para mantener su reclutamiento competitivo. Desde la contratación de candidatos con 160 millones de perfiles de talento, hasta la publicación con descuento, selección automática, clasificación y programación de entrevistas automatizadas, la creación de grupos de talento, los informes de cumplimiento de EEO/OFCCP y mucho más, ClearCompany te ofrece todo lo que necesitas para encontrar, contratar y comprometer "personal clave".

Información sobre ClearCompany

ClearCompany

https://www.clearcompany.com/

Fundada en 2004

Vídeo de ClearCompany
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Resumen de precios de ClearCompany

ClearCompany no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.


Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

ClearCompany deployment and support

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de ClearCompany

  • Autoevaluaciones
  • Comentarios de 360 grados
  • Escalas de valoración personalizadas
  • Evaluaciones de habilidades
  • Evaluación de pares
  • Gestión de indemnizaciones
  • Medidas del rendimiento ponderado
  • Modelos personalizables
  • Plan de carrera individual
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento continuo del rendimiento
  • Seguimiento del ciclo de revisión

Lista completa de Herramientas de evaluación del desempeño

  • Biblioteca de preguntas
  • Creación de informes/análisis
  • Encuestas y comentarios
  • Panel de comunicaciones
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento del avance
  • Selección de evaluadores

Lista completa de Programas de evaluación 360º

  • Análisis de CV
  • Búsqueda de CV
  • Contratación de personal
  • Empresas de contratación
  • Evaluaciones
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Portal de autoservicio
  • Programación de entrevistas
  • Publicación de ofertas de empleo
  • Recursos humanos internos
  • Seguimiento de candidatos
  • Verificación de antecedentes

Lista completa de Sistemas de seguimiento de candidatos

  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tiempo y asistencia
  • Gestión del ciclo de vida de empleados
  • Mano de obra variable
  • Métricas de rendimiento
  • Planificación de personal
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión de trabajo
  • Seguimiento de competencias

Lista completa de Software de gestión de personal

  • Firma electrónica
  • Formularios I-9 y de verificación electrónica
  • Formularios electrónicos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la descripción de trabajos
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la orientación del flujo de trabajo
  • Gestión de tareas
  • Manual del empleado
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de onboarding

  • Análisis de CV
  • CRM
  • Comprobación de referencias
  • Contratación de personal
  • Empresas de contratación
  • Evaluaciones
  • Gestión de entrevistas
  • Portal de autoservicio
  • Publicación de ofertas de empleo
  • Recursos humanos internos
  • Seguimiento de interacciones
  • Solicitud de empleo
  • Verificación de antecedentes

Lista completa de Software de reclutamiento

  • Base de datos de empleados
  • Comentarios de 360 grados
  • Contratación de personal
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de indemnizaciones
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de tiempo y asistencia
  • Gestión de ventajas
  • Gestión del rendimiento
  • Perfiles de empleados
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de candidatos

Lista completa de Software de recursos humanos

Alternativas a ClearCompany

Más alternativas a ClearCompany

Opiniones de ClearCompany

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Overall rating

4.3/5

Average score

Facilidad de uso 4.4
Atención al cliente 4.4
Funcionalidades 4.2
Relación calidad-precio 4.2

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Valentina G.
Web Designer
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/4/2018

"Excellent quality ClearCompany"

Puntos a favor: Great, excellent quality ClearCompany, incredible, I'm totally satisfied to have worked with this company.

Contras: I really do not have any complaints, I have no doubt that it is one of the best companies in the area of human resources. Highly Recommended

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/4/2018
Keona F.
Office Manager
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 10/3/2020

"Checks all the boxes"

Comentarios: I entered in expecting what I have seen before with other major HRM software companies. I expected constant growing pains and problems and lackluster customer service. ClearCompany proved me wrong and has consistently delivered quality product support and customer service for the two tears that I have been using the product.

Puntos a favor: It is super user friendly! Although it is a quality product with great functions, you don't have to be a techie to catch on to how everything works. You are never alone as far as product support. This company is constantly inquiring about how to make the product better. That is how they stay on top with this product. Other HRM software management companies over promise and under deliver... Not Clear Company. They are constantly right there to answer questions quickly and resolve concerns at amazing speed.

Contras: The few things that I could point out are honestly more of a preference than a problem. It would be nice to have a few other ways to search for applicants, i.e. by phone number or email address, but again, that is only a preference. Everything this software says it will do, it does .

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 10/3/2020
Elena A.
HR Director
Ingeniería industrial o mecánica, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 10/9/2020

"Great Experience"

Comentarios: Very happy with our choice. Great people.

Puntos a favor: Excellent customer service, ability to speak to a live CSR is a undeniable plus.
Easy to navigate and launch.
Paperless approach

Contras: Printing option is not the strongest. Definitely needs improvement on printing formatting.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 10/9/2020
Usuario verificado
Director of Human Resources
Salud, bienestar y deporte, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    4/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/10/2018

"Better ATS/Onboarding Options"

Comentarios: I migrated our HR/Recruiting department to ClearCompany from a more expensive Legacy ATS that was showing its age and cost much more. Beware of a few things. First, while they aren't a bad software suite, they aren't great, and suffer from not being particularly good in any one aspect compared to competitors, whether its functionality, features, price, etc. They do, however, have a great sales team that is prepared to sell their product as the next great thing. They also spent a lot of money on help modules (professional Youtube clips) and making their software aesthetically pleasing. However, when in actual use, the software is not as good as the image would lead you to believe. It is one of the more glitchy pieces of HR software I've ever used with experience in excess of over 10 ATS/HRIS/CRM/etc. Using it is not intuitive, from selecting dispositions, to making changes, to posting ads, to running reports. For the price, it in the lower half of pricing for equivalent ATS software packages, but on the high end of that, and each additional option and login costs a lot. There are a lot of competing products that are easier to use, less prone to malfunctions, and cheaper. While an HR department probably wouldn't hate this product, since it does work, there are absolutely better products in both directions, both at a higher price point with more functionality, as well as at lower price points with equivalent functionality.

Puntos a favor: The portal is aesthetically pleasing, with a very modern design approach.
It is priced decently, although not great, cheaper than large vendors like Taleo, etc., but there are cheaper options that offer roughly the same functionality (and some better).
They remain focused on compliance and update standardized forms.
The Onboarding side is better than their ATS.

Contras: Nickel and dime for every extra item.
Additional user seats are expensive.
Data migration from previous ATS is expensive.
Changes to the format, questions, dispositions, stages, etc. are not easy and it is hard to tailor to your company/department's specific individualized needs. In order to make it pretty, they made it very difficult to change formatting. In addition, if you require ClearCompany to make a change, it takes a while and costs a lot.
Controls are pretty, but aren't intuitive.
They are NOT GoogleforJobs compliant. When I last asked them for an update in 2017, they stated it wasn't necessary and had only the most vague understanding of why this was important.
Their mobile optimization is horrible and frequently has issues.
Their ATS is glitchy.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/10/2018
Taylor D.
Associate Director of Mobilization
Instituciones religiosas, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 23/6/2020

"So easy to use and has made our hiring flow a breeze!"

Comentarios: Our team switched to ClearCompany after several frustrating years with another company. Our experience has been night and day different! ClearCompany is so easy to implement and use and the customer service is truly unmatched. We have never felt like a burden by the team, and they are very quick to help us troubleshoot issues or to answer questions. We've also been able to train and set up all of our hiring managers, and the ease of sharing applicant information throughout the office is so helpful. The cost is also very reasonable for the number of features provided!

Puntos a favor: It's so easy to use and it only takes a few minutes to train up new hiring managers/users. The scorecards are incredibly helpful for gathering information as well as keeping all notes in one place. Also, the ability to schedule interviews directly through the system was a GAME CHANGER for our team!

Contras: While there is an option to schedule multiple interviewers, that can only be done for back to back interviews. It would be helpful to have an option to add multiple interviews to the SAME interview block when looking to schedule things. That way, the calendar confirmations go to each person separately and we don't have to track or copy invites.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 23/6/2020