¿Quién usa Basecamp?

Empresarios, trabajadores autónomos, pequeñas empresas y grupos dentro de grandes organizaciones.

¿Qué es Basecamp?

El chat grupal por sí solo no es suficiente. Basecamp combina *todas* las herramientas que los equipos necesitan juntas en un solo lugar: tableros de mensajes, horarios, listas de tareas, chat grupal, almacenamiento de documentos y archivos y más. En lugar de cosas dispersas por todas partes, todo en lo que estás trabajando estará en un lugar organizado y optimizado. Todos sabrán qué hacer. Nada se escapará de tus manos. Siempre sabrás exactamente qué está pasando.

Información sobre Basecamp

Basecamp

https://basecamp.com

Fundada en 1999

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • En línea

Implementación

  • Instalado: Mac
  • En la nube, SaaS, web
  • Instalado: Windows
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
Vídeo de Basecamp
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Resumen de precios de Basecamp

Basecamp no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Basecamp está disponible a partir de USD 99.00/mes.


Precio inicial

USD 99.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Funciones de Basecamp

  • Control de versiones
  • Edición en tiempo real
  • Foros de discusión
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Lluvia de ideas
  • Videoconferencia

Lista completa de Herramientas de colaboración

  • Acceso móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Crear subtareas
  • Gestión de tareas recurrentes
  • Herramientas de colaboración
  • Ludificación
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento del tiempo
  • Vista como lista de tareas
  • Vista como tabla de tareas
  • Vista de Gantt/cronología
  • Vista de hoja de cálculo

Lista completa de Herramientas de gestión de tareas

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Búsqueda
  • Chat en tiempo real
  • Encuestas y comentarios
  • Feed de actividad y noticias
  • Gestión de tareas
  • Hilos de debate
  • Integración de terceros
  • Llamadas de audio
  • Uso compartido de archivos
  • Videoconferencia

Lista completa de Herramientas para trabajar en equipo

  • Acceso remoto
  • Asistencia remota
  • Chat de vídeo
  • Chat en vivo
  • Colaboración
  • Conferencias web
  • Firma electrónica
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de tareas
  • Seguimiento de huso horario
  • Softphone
  • Supervisión de la actividad de los empleados

Lista completa de Herramientas para trabajar en remoto

  • Diagramas de Gantt
  • Gestión de carteras
  • Gestión de ideas
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de recursos
  • Herramientas de colaboración
  • Metodologías ágiles
  • Modelos personalizables
  • Métodos tradicionales
  • Portal de clientes
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento horas/gastos
  • Tablero kanban

Lista completa de Software de gestión de proyectos

Alternativas a Basecamp

Más alternativas a Basecamp

Opiniones de Basecamp

Mostrando 5 de 12,228 opiniones

En general
4.3/5
Facilidad de uso
4.3/5
Atención al cliente
4.3/5
Funcionalidades
4.2/5
Relación calidad-precio
4.2/5
David M.
Prof. de Musica
Música, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
  • Calificación global
    3/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/7/2020

"El programa es muy practico a la hora de trabajar, rápido, ágil, lo recomendaría."

Comentarios: Buena.

Puntos a favor: Es muy practico, se puede trabajar fluidamente.

Contras: Organización de las utilidades, hace que se torne un poco molesta.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/7/2020
Brandon S.
Marketing Content Manager
Biotecnología, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/1/2020

"Not a Swiss Army Knife, But Offers Extreme Value"

Comentarios: I've used Basecamp for more than 10 years and it has worked with me through three different positions in the three different industries. Their onboarding tools and support team offers a lot of immediate help when you need it. I'm definitely an evangelist for this platform.

Puntos a favor: Basecamp 3 offers an intuitive platform and interface for project and operational collaboration across a wide distributed team. It's easy to onboard new team members both inside and outside the organization. The flat-rate price is a steal compared to all of its competitors.

Contras: Basecamp does not try to be all things to all people, which is a blessing and a curse. There are dozens of other features offered by other platform that are not offered by Basecamp. So if those features are critical, you may have to turn to one of the API-driven integrations for a separate fee.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/1/2020
Ryan W.
Marketing Director
Marketing y publicidad, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/4/2020

"Basecamp allows me to track my team's progress easily and efficiently"

Comentarios: I've used Basecamp for my team for several years now. The communications solutions, file management services and archival features are all excellent. As an administrator and user, I highly recommend Basecamp for any organization with several ongoing and simultaneous projects.

Puntos a favor: Basecamp is a project management solution that allows me to stay on top of my team's projects with ease. Projects can be categorized and organized so that only members working on a particular project are exposed to the communications and back and forth. We use Basecamp as our primary solution because it is easy to implement and onboard, simple to use and has a robust set of features that are among the best in the industry for what we need.

Contras: My only complaint is that the different versions of Basecamp have different features. For example, the version we use does not allow for time tracking. While this is not necessary, as we don't bill out by the quarter hour, it would be a nice feature that would allow me to better understand how long certain tasks take my team members. If Basecamp had universal features across all versions, this would be a miracle solution.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/4/2020
Jonathan B.
Lead Engineer
Software informático, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/8/2020

"Great choice for team discussion, file sharing and basic task tracking"

Comentarios: Our overall experience has been great. We were using a custom-built tool for team communication, but ultimately decided that Basecamp just has more features and will save us a lot of cash in the long run versus building the tool ourselves. It's nice that there is a flat charge for the service, instead of charging by the user like some other services do. This saves us a considerable amount of money.

Puntos a favor: It was very easy to setup and get going. We just invited our team members in with each of their email addresses and it handled the rest. Our entire team found it easy to create their account or do a social login. We use it primarily as a message board and chat system on our team. I really like how the entire message board is searchable, which is useful for finding things later on. "Remember when we talked about XYZ", and you can just search for XYZ and it shows up quickly. The calendar and file sharing has also come in handy for simple things, though it's not as robust as using something like Google Calendar or Google Drive. Basecamp also has a useful API that we've used to pull some data out of their system and display it in our other systems. The mobile app works great. It's probably one of the best designed apps I've ever used, to be honest. It makes it easy to talk with the team while on-the-go.

Contras: I was hoping for some kind of wiki system to be included with Basecamp. You can kinda make up your own wiki using specific categories on the message board and file sharing, but it's not quite the same. A wiki would be really helpful for internal documentation.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/8/2020
Regina M.
Design Manager
Educación superior, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Características y funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/4/2020

"Adequate, better than nothing"

Comentarios: Adequate, at best. Better than nothing. More work than it should be, after 5 years of use. I'm not sure this is the best product for as many users and as many projects as we have... maybe ok for a handful of users/customers and 5-10 projects at a time.

Puntos a favor: It's better than an excel spreadsheet. I consider it to be a 'starter' PMS. Sort of like a starter home, or first car (if you're parents aren't rich).

Contras: None of our users can use it properly no matter how many times I instruct them, send them cheat sheets, walk them through the process, justify my requirements for how to use it properly. There's too many places for users to put things, too many ways to make it confusing. Nobody seems to be able to find a thread to continue a conversation, and they just keep starting new messages for everything. If you have a lot of files to add to a project, it gets really confusing on which one is the right one - even if you explain that the newest one is top right. If there's too many messages or files - the oldest ones get buried and nobody can figure out how to find them. The archiving system is a nightmare - impossible to find and pull up projects, you can't search by project, you can only search by a file name, and you can't sort your search - it's just a long list, and you'd better hope you were super consistent in naming your files if you ever want to find something again. There's no analytics

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/4/2020