¿Quién utiliza este software?

Con el modelo de computación multitenencia en la nube de Salesforce, se pueden satisfacer las necesidades de empresas de todos los tamaños, en cualquier sector. Los clientes se benefician de un marco principal compartido, al tiempo que mantienen la privacidad.

Valoración media

12,916 opiniones
  • En general 4.5 / 5
  • Facilidad de uso 4 / 5
  • Atención al cliente 4 / 5
  • Funcionalidades 4.5 / 5
  • Relación calidad-precio 4 / 5

Detalles del producto

  • Precio inicial USD 25.00/mes
  • Versión gratuita No
  • Prueba gratis
  • Implementación En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Salesforce
  • http://www.salesforce.com
  • Fundada en 1999

Sobre Salesforce

Sales Cloud es una plataforma de CRM personalizable que crece contigo. Obtén información y actividad del cliente en tiempo real en un solo lugar, además de perspectivas con paneles e informes. Conéctate a miles de aplicaciones de negocios para extender tu CRM a todos los departamentos. O elige a Salesforce Essentials para que las pequeñas empresas gestionen las relaciones con los clientes y tengan un crecimiento más rápido. Es fácil de configurar, fácil de usar y se amplía con tu negocio. Utiliza la información del cliente para establecer prioridades de manera inteligente y pasar tu tiempo donde sea importante.

Funciones de Salesforce

  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión del pipeline
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de fuentes
  • Base de datos de clientes
  • Generación de propuestas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos
  • Gestión de llamadas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de ventas sobre el terreno
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Métricas de rendimiento
  • Previsión de ventas
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Acceso móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de tareas
  • Gestión del territorio
  • Integración de automatización de marketing
  • Integración de chat interno
  • Integración de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y ofertas
  • Segmentación
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Alertas sobre las propiedades
  • Correspondencia cliente/propiedad
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Marketing por correo electrónico
  • Segmentación
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Análisis de atención al cliente
  • Búsqueda
  • Catalogación y categorización
  • Chat en vivo
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Gestión del conocimiento
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de asistencia al cliente
  • Asistencia al cliente
  • Automatización de marketing
  • Catálogo de productos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de encuestas
  • Gestión de listas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y ofertas
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Gestión de contratos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Presupuestos y ofertas
  • Previsión
  • Programación
  • Seguimiento de clientes
  • Creación de informes/análisis
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Gestión de envíos
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
  • Integración contable
  • MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
  • Planificación de necesidades de material (MRP)
  • Presupuestos y estimaciones
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Búsqueda/filtro
  • Contactos compartidos
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Importar/exportar contactos
  • Segmentación
  • Seguimiento de interacciones
  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de datos
  • Gestión de listas de llamada
  • Gestión del rendimiento
  • Grabación de llamadas
  • Marcación automática
  • Panel de comunicaciones
  • Colaboración
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la formación
  • Gestión de objetivos y cuotas
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de presentaciones
  • Gestión de reuniones
  • Gestión del rendimiento
  • Gestión del territorio

Las opiniones más útiles de Salesforce

Salesforce: A user-friendly CRM System

Publicado el 14/9/2019
Evita G.
Program Manager
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: The non-profit organization that I work for, Interfaith Caregivers has been using Salesforce for a year. I'm so glad that we decided on this system because I have used it previously in other places of work. One of the reasons why we went with Salesforce was to manage a marketing/fundraiser campaign that we have every year. We were able to store our donor and board members and create a campaign just for them to use as a communication tool and to begin the fundraiser campaign for our annual gala. It was also very easy and much needed to track donor and fundraiser payments for the gala. We are able to store multiple templates which consist of donor thank you letters in the template field. This is a very helpful feature!

Puntos a favor: The non-profit organization that I work for, Interfaith Caregivers has been using Salesforce for a year. I'm so glad that we decided on this system because I have used it previously in other places of work. One of the reasons why we went with Salesforce was to manage a marketing/fundraiser campaign that we have every year. We were able to store our donor and board members and create a campaign just for them to use as a communication tool and to begin the fundraiser campaign for our annual gala. It was also very easy and much needed to track donor and fundraiser payments for the gala. We are able to store multiple templates which consist of donor thank you letters in the template field. This is a very helpful feature!

Contras: It is hard for me to dislike Salesforce. I appreciate the fact that we were able to get the nonprofit discount. Also we were able to use the 10 free licenses since we have 10 employees! I would say the only thing is that I look forward to seeing how Salesforce will continue to grow and evolve and offer other packages to improve the CRM experience. Currently I have not ran into any problems.

Industry Leading for a Reason

Publicado el 13/9/2019
Blake B.
Ecommerce Product Manager
Minería y metalurgia, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
3 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
4 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Once set up and you actually learn how to use it, this is great software and leads the CRM industry for a reason. We have been able to improve prospecting and customer retention by double digit percentages since implementing salesforce.com.

Puntos a favor: The integrations are truly outstanding. Simple integrations with almost every piece of software you can imagine. The fact that we can send out emails and see which of the current prospects in our pipeline read it is truly outstanding.

Contras: Steep learning curve! Salesforce is not easy to use immediately, nor set up. It's best to have somebody in your organization be the, "Salesforce Champion."

Salesforce review

Publicado el 14/8/2019
Usuario verificado
Professional User Experience/ Usability Engineer
Telecomunicaciones, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
4 / 5
Asistencia técnica
4 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: My overall experience with Salesforce is that initially it is difficult to learn how to use. The user's experience in learning how to implement and incorporate it is not pleasant. However, once you start playing around with it more and more, you get the hang of it and it does ease everyday tasks for members across all organizations within a company.

Puntos a favor: What I like most about this product is that my team and company was looking for a product in order to ease the customization of widgets and components, automate tasks for users that were tedious and time-consuming, and streamline the process of customer's feedback to the customer support team to the implementation and design team. Salesforce was able to offer solutions in order to solve all those problems, all while allowing us to customize various apps and dashboards in order to meet our customers' and business needs.

Contras: What I liked least about the software is the documentation and learning curve that came with incorporating and implementing using Salesforce. I was part of the team analyzing if Salesforce was right for my business, and documentation about customizing styling and allowing different users to have different roles within your corporate account were difficult things to find. After speaking with several people who work at Salesforce and swiping through pages and pages of online material, we were able to play around and find what works best for us. Definitely incorporate the learning curve into your business plan if you plan to use Salesforce.

Salesforce is a Dream!

Publicado el 7/8/2019
Alley S.
CSO
Salud, bienestar y deporte, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
3 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
3 / 5
Asistencia técnica
3 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: I use it daily. I live in salesforce and I'm in marketing. I use it to keep up with my team and to try to use chatter to highlight what is working and showcase certain accounts. I also like to follow the wins and losses to try to get a feel for where we can improve.

Puntos a favor: Everything. I love salesforce. I love its ease of use, navigation, walk-me, training, integration, features, functionality, you name it. Chatter is my favorite feature and once adopted by organizations you see the whole organization migrate to making salesforce their homepage. I love the adaptation the teams have to it and that you can customize your dashboard so sales, marketing, integration, and other teams can all use it as they need to.

Contras: The cost, and sometimes Salesforce does not do a good job of showing the interoperability it has. There are so many features that make it a one-stop-shop for companies large and small, but it seems if the product is sold as a sales tool, it remains that way instead of showing the integration options for marketing and other teams.

My Salesforce Experience

Publicado el 7/8/2019
Patrick C.
Financial Advisor
Servicios financieros, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
1 / 5
Asistencia técnica
2 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Overall, i like the product. It is probably more than i need for my firm but I enjoy many of the features help me create greater efficiencies.

Puntos a favor: I like the user-face and intuitive nature of the product. I also like how i can customize it to meet my needs for my company. It is not an out of the box product.

Contras: I wish there was better customer support and initial orientation to the software. Service is overseas and it could take up to two days to get a question answered. I would prefer customer service to be held exclusively in the United States and within reach if i needed a quick question answered. I also wish there was a set up team that can provide simple customizations that do not necessarily require a third party vendor to charge several hundred, if not thousands of dollars to customize my CRM.

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