¿Quién usa Fiix?

Diseñado para facilitar el mantenimiento, las órdenes de trabajo y la gestión de activos. Ya sea un equipo de 5 o 500, administrando 1 o 100 sitios, Fiix es la herramienta que necesitas para hacer avanzar los proyectos en cualquier sector.

¿Qué es Fiix?

Fiix crea un software de administración de mantenimiento inteligente y fácil de usar que permite a las empresas organizar sus departamentos de mantenimiento y convertir los datos en información útil. Su innovador CMMS multiusuario basado en la nube moviliza a la fuerza laboral de mantenimiento con una experiencia móvil sin igual y se interconecta a la perfección con el software empresarial para conectar a toda tu organización revolucionando la forma en que miles de empresas en todo el mundo programan, organizan y rastrean el mantenimiento.

Información sobre Fiix

Fiix

https://www.fiixsoftware.com/

Fundada en 2008

Resumen de precios de Fiix

Fiix está disponible a partir de USD 40.00/mes. Fiix dispone de una una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. Consulta más información sobre precios de Fiix a continuación.

Precio inicial

USD 40.00/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Fiix

Sistemas OEE
Análisis de causa raíz
Análisis de tendencias
Benchmarking
Control de calidad
Creación de informes en tiempo real
Creación de informes históricos
Gestión de pedidos de trabajo
Métricas de rendimiento
Seguimiento de costes
Seguimiento de tiempo de inactividad
Acceso móvil
Facturación
Gestión de calibración
Gestión de inventarios
Gestión de llaves y cerraduras
Gestión de técnicos
Mantenimiento preventivo
Seguimiento del historial de servicios
Contabilidad de activos
Códigos de barras/RFID
Gestión de documentos
Gestión de eliminaciones
Gestión de la amortización
Gestión del ciclo de vida de recursos
Registro de auditoría
Seguimiento de inventario
Creación de informes/análisis
ERP (Enterprise Resource Planning)
Gestión de envíos
Gestión de la calidad
Gestión de la seguridad
Gestión de órdenes de compra
Gestión del mantenimiento
Integración contable
MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
Planificación de necesidades de material (MRP)
Presupuestos y estimaciones
Computer Maintenance Management Software (CMMS)
Gestión de equipos
Gestión de garantías
Gestión de instalaciones
Gestión de inventarios
Gestión de la energía
Gestión de licencia de software
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de piezas
Gestión de recursos informáticos
Gestión del mantenimiento
Programación del mantenimiento preventivo
Acceso móvil
Facturación
Gestión de calibración
Gestión de inventarios
Gestión de llaves y cerraduras
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de técnicos
Mantenimiento predictivo
Mantenimiento preventivo
Programación
Seguimiento de activos
Seguimiento del historial de servicios
Control de inventario
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Programación del mantenimiento
Seguimiento de equipos
Seguimiento de garantías
Acceso móvil
Compras
Gestión de inspecciones
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de proveedores
Lista de tareas (to-do list)
Mantenimiento predictivo
Programación del mantenimiento
Recordatorios
Supervisión de condiciones
Base de datos de clientes
Citas recurrentes
Control de inventario
Creación de órdenes de trabajo
Enrutamiento
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de trabajos
Mantenimiento preventivo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Códigos de barras/RFID
Gestión de eliminaciones
Gestión de la amortización
Gestión de reservas
Registro de auditoría
Registro de entrada/salida
Seguimiento de actividades
Seguimiento de ubicación
Control de inventario
Gestión de activos fijos
Gestión de equipos
Gestión de incidentes
Gestión de inspecciones
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de proveedores
Gestión de visitantes
Gestión del espacio
Mantenimiento preventivo
Para colegios
Planificación de instalaciones
Programación de salas
Propiedades comerciales
Propiedades residenciales
Acceso móvil
Creación de informes/análisis
Facturación
Gestión de inspecciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de técnicos
Mantenimiento predictivo
Mantenimiento preventivo
Programación del mantenimiento
Propiedades comerciales
Propiedades residenciales
Seguimiento de activos
Seguimiento del historial de servicios

Opiniones de Fiix

Mostrando 5 de 304 opiniones

En general
4.5/5
Facilidad de uso
4.3/5
Atención al cliente
4.4/5
Funcionalidades
4.3/5
Relación calidad-precio
4.4/5
Ewen L.
Freshwater Engineering Manager
Sector pesquero, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/10/2017

"FIIX software was easy to setup and implement. My engineers have taken to it like a duck to water. "

Comentarios: Have not failed an internal or external audit since it was installed.
Breakdowns have gone down since its implementation

Puntos a favor: Being able to track how many times an asset needs repairing
The ability to move assets from site to site
Seeing at a glance how each site is performing with regards to schedule maintenance and breakdowns
Keeping track of costs and parts being being used
Ease of each engineer preparing for task for the week ahead
Being able to run out reports for audits
Proving to auditors that each asset is being maintained in a timely manner
Software is constantly updated
Backup support is proactive and respond within a day every time

Contras: Not being able to change the dashboard colours

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/10/2017
Greg C.
Building Services Manager
Medios de difusión, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/2/2020

"Fiix... 4 years in."

Comentarios: Gradually getting away from individual databases and "personal" information stores.

Puntos a favor: Once all users are onboard with all sections it does become a "single source of truth" for all equipment within a business. Easy import of existing databases, easy to move assets between sites and have all relevant data follow the asset.

Contras: 1.Limitations and complexity of the reporting module. example:- I want to create a report that lists run times, power generated, and fuel usage for our generating plant but this does not appear to be possible.
2. Some important data does not automatically populate between sections. example:- We have compound equipment made up of multiple assemblies (Think, television camera, with a teleprompter, mounted on a pan and tilt head, all on top of a robotic pedestal) if a work order is created for the pedestal (which is "part of" the complete camera) and we look at the history of the complete camera, the pedestal work order doesn't appear.
3. No multi-site project capabilities without "tricking" the system by transferring assets between sites.

Respuesta de proveedores

por Fiix el 6/3/2020

Hello Greg, thanks for the review and your feedback about our CMMS. For our reporting module, we offer report training sessions that can get you more information about how to use our reporting module. If you like, you can also engage our Professional Services team to build custom reports for you. We really value your feedback and we are always looking to improve our CMMS. We would love to learn more about how we can improve our equipments and projects module so someone from our Customer Success team still connect with you shortly to discuss your feedback in further detail and find the best solutions for your pain points. Have a great day!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/2/2020
Brad E.
Plant Engineer
Producción de alimentos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/1/2017

"Gets the job done"

Comentarios: This is the second software that we've used. It's far from perfect but it works way better than the last one. It is a little querky and has it's bugs but overall it gets the job done.

Puntos a favor: Most things are linked together very well so you can get from an asset record to a service record to a part record very easily. They incorporate "hyperlinks" very well.
The cloud base works very well. We have multiple copies open at a time and data never seems to get misplaced or corrupted

Contras: Many very simple things like:
Fields in POs and other screens lack the ability to set defaults. Ex: vendor terms
Most columns in lists in various places around the program can be ordered or sorted by clicking on the header of that column yet many cannot. Most of these have no apaerent order either.
Many columns that have a fixed order are the wrong way and are ordered oldest on top instead of newest on top
The purchasing screens do not support package quantities which makes auto re-ordering and inventory control on such items a difficult task

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/1/2017
Will K.
Maintenance Engineer
Productos químicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/3/2020

"Estron Chemcial CMMS Review"

Comentarios: We have definitely developed a better preventative maintenance plan from data acquired through this CMMS. Although we don't utilize the asset downtime tracker through this system, production has definitely seen an improvement in equipment downtime over the last several years. We love the value of the system when you factor the systems capabilities, our level of utilization, and subscription price.

Puntos a favor: 1. The work order management and completion history has been most impactful to our day to day operations. Since we have had the system for 5+ years now we have a really nice history of work orders completed against individual assets that help aid in the troubleshooting process from time to time. 2. Our maintenance group overall is also on the older end of the spectrum so the ease of use has been nice for those guys. 3. Customer support has been a 10/10 anytime we have had a question or needed help. 4. This was the first CMMS really utilized by the company, there was much integration past the data input it took to generate assets. That process was quite simple. Past that we do not have an ERP system to integrate with at this time.

Contras: I will preface this by saying that we pay for the cheapest level of subscription. But it would be nice to have the ability to customize some of the reports or build my own. When viewing work order history under the "Log" tab of an asset, it would be nice to be able to separate corrective work order history versus PM work orders just because the PM's are the majority of work orders completed.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/3/2020
Usuario verificado
Senior Electrical Engineer
Energías renovables y medio ambiente, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/2/2020

"Good Experience With Fiix CMMS"

Comentarios: Fiix CMMS software helps Bariq a lot in the following : 1- Evaluating the assets performance weekly in terms of availability and productivity.
2- Based on the Annual Analysis out from Fiix software, we could set our upgrading plan for 2020, by focusing on the biggest downtime assets.
3- Using Fiix software we could manage successfully the Preventive maintenance program.

Puntos a favor: In my opinion, the most powerful points in the software:
1- The Preventive maintenance module, is very organized.
2- The work order page includes many important data, makes the the reports very descriptive.
3-Many kinds of reports, meet many aspects of study.

Contras: The most annoying points:
1- The Arabic language data does not appear in the report.
2- The customized reports are not easy to be shaped and need to be more flexible for selecting the presented data.

Respuesta de proveedores

por Fiix el 9/3/2020

Hello there, thank you for taking the time to leave a review for Fiix! We are happy to hear that our CMMS is helpful for asset management, work management, and forecasting for your work. We're sorry to hear about your frustrations with the Arabic language data and reporting difficulties. We have captured this feedback for our product team to investigate. If you had any other feedback, please reach out to our Customer Success team as we are always looking to improve our CMMS.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/2/2020