Marketo Engage

¿Quién usa Marketo Engage?

Para las empresas B2B o B2C que se preocupan por el cuidado de los clientes, la segmentación personalizada y escalable, la personalización y la profunda participación del cliente.

¿Qué es Marketo Engage?

Marketo es una de las principales plataformas en automatización de marketing e incluye un amplio conjunto de capacidades para pymes y para grandes empresas, en diversos sectores. Algunas de las características más comunes incluyen marketing por correo electrónico, cuidado de los clientes, SEO (optimización para buscadores web, por sus siglas en inglés), páginas de aterrizaje, puntuación y análisis, mientras que otras ediciones ofrecen funciones avanzadas como personalización de sitios web, interacción con usuarios móviles, reorientación web y social. Entre los clientes habituales se incluyen empresas de B2C y B2B de todos los tamaños.

Información sobre Marketo Engage

Adobe

http://www.marketo.com/

Fundada en 2006

Resumen de precios de Marketo Engage

Marketo Engage no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Marketo Engage está disponible a partir de USD 895.00/mes.


Precio inicial

USD 895.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Marketo Engage deployment and support

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Marketo Engage

  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión del pipeline
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de fuentes
  • Seguimiento de interacciones

Lista completa de Herramientas de administración de leads

  • Análisis y seguimiento del ROI
  • CTA personalizables
  • Campañas de goteo
  • Contenido dinámico
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Inteligencia de ventas
  • Marketing de búsqueda
  • Marketing social
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Segmentación
  • Seguimiento de visitantes de la web

Lista completa de Herramientas de automatización de marketing

  • Base de datos de clientes
  • Generación de propuestas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos
  • Gestión de llamadas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de ventas sobre el terreno
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Métricas de rendimiento
  • Previsión de ventas
  • Seguimiento de recomendaciones

Lista completa de Sistemas automatizados de ventas

  • Análisis de comportamientos
  • Contenido dinámico
  • Gestión de clientes potenciales
  • Marketing multicanal
  • Páginas de aterrizaje y formularios web

Lista completa de Software para marketing All-in-One

Alternativas a Marketo Engage

Más alternativas a Marketo Engage

Opiniones de Marketo Engage

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Overall rating

4.2/5

Average score

Facilidad de uso 3.8
Atención al cliente 3.9
Funcionalidades 4.2
Relación calidad-precio 3.8

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Md masoom R.
Sr. Executive Sales and Research
Tecnología y servicios de la información, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/7/2019

"Indeed a Best-in-Class Marketing Automation Software"

Comentarios: My overall experience with Marketo Marketing Automation is satisfactory. I am using it daily for marketing automation for different marketing campaigns for different team members and I found this platform very helpful and amazing. My experience with their dashboards and reports features are mindblowing and this is the best thing about this tool.

Puntos a favor: I like almost everything about this amazing marketing automation tool. Some of the things that I like most about it is the following: 1. Marketo customer support team is very responsive and always available to help, this is something I like the most. 2. Marketo's simple and easy user interface is amazing and very easy to use. This is the second thing that I like about it. 3. Marketo's amazing dashboards and reports features are the 3rd things that I like most about it. It is very informatics.

Contras: I want to share one thing that I dislike about it and that is Marketo is a little bit expensive compared to other tool but I must say that it is worth to spend on it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/7/2019
Ruth B.
Marketing Automation and Website Manager
Banca, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/6/2020

"Customizable to Your Business"

Puntos a favor: Marketo is robust and can be configured to meet most business cases. It integrates well with many systems/services. For example, Marketo integrates better with Salesforce than Salesforce Marketing Cloud. There is a solid user group/community. Things like Content AI and Web Personalization take personalization across your digital marketing to the next level. Training is required to use a lot of features.

Contras: You have to build your own preference center. This doesn't come out-of-the-box. UI is bad, and Marketo Sky will help fix this, but it's taking forever for Marketo Sky to get to a point where I can actually use it. Many features do cost extra but you can pick and choose. Landing page templating is lacking without a dedicated devloper.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/6/2020
Imad F.
Marketing Specialist
Construcción, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/9/2020

"Great for all businesses"

Comentarios: Can't live a day without the software. Sometimes I can't understand somethings, but they have loads of tutorials on their website and YouTube.

Puntos a favor: Whatever you can think of in terms of marketing automation, lead management and email marketing, chances are Marketo can do it.

Contras: You can just subscribe and start using it without a little training. And the functionalities are so many, that you really need to know what you are looking for to find it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/9/2020
Edward U.
Owner
Software informático
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3.5 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    4.5 /5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 12/11/2015

"Pros and Cons"

Puntos a favor: Once optimized, Marketo is good for rapid-fire content creation (emails, landing pages, and campaigns) that is tailored and optimized for digital marketing experiences. It can collect a broad range of data out-of-the-box which provides significant advantages compared to competitors.

Contras: Marketo's ability to scale, technically, can be a limiting factor at times. The major dependencies are lead database size, web traffic volume, and integration with the CRM. At the point of 750k+ leads, Marketo becomes slow to work with. At the point of 10k page visits/day, queues start to pop up on logging web activity. When lots of leads are begin updated in Marketo and through the CRM, the back-and-forth usage of API calls (by which Marketo communicates with CRMs) starts to max out, and you have to really optimize the setup in order to have timely communication between Marketo and the CRM.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 12/11/2015
Cameron E.
Marketing Operations Manager
Internet, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/7/2020

"Can't go wrong with the best MAP - but you need to spend time getting it how you like it"

Comentarios: I've been using Marketo for over 2 years and have managed multiple instances, including implementing a new one. It's been great to learn and use. I came from HubSpot and although I loved HubSpot, it was limited in it's capabilities because things are locked down to look "pretty" and work more out-of-the-box. What I say is Marketo is for the "big kids"/enterprise/B2B market and HubSpot is more for the SMB market. Marketo also does well integrating with Salesforce, whereas HubSpot's API integration is very locked down and limited.

Puntos a favor: What can't Marketo do? Not much! It's the be-all-do-all tool. Tons of features and customization, integrations and functionality.

Contras: If you are looking for a "pretty" software, don't look here. The interface is dated and harder to navigate if you don't know what you are doing. I always tell people that "Marketo is UGLY, but it's POWERFUL."
What it trades for looks, it makes up for in functionality and customizations.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/7/2020