¿Qué es Marketo Engage?

Marketo es una de las principales plataformas en automatización de marketing e incluye un amplio conjunto de capacidades para pymes y para grandes empresas, en diversos sectores. Algunas de las características más comunes incluyen marketing por correo electrónico, cuidado de los clientes, SEO (optimización para buscadores web, por sus siglas en inglés), páginas de aterrizaje, puntuación y análisis, mientras que otras ediciones ofrecen funciones avanzadas como personalización de sitios web, interacción con usuarios móviles, reorientación web y social. Entre los clientes habituales se incluyen empresas de B2C y B2B de todos los tamaños.

¿Quién usa Marketo Engage?

Para las empresas B2B o B2C que se preocupan por el cuidado de los clientes, la segmentación personalizada y escalable, la personalización y la profunda participación del cliente.

Marketo Engage Software - 1 Marketo Engage Software - 2 Marketo Engage Software - 3

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Marketo Engage

Marketo Engage

4.2 (637)
USD 0.00
Versión gratuita
Prueba gratuita
102
138
3.8
(637)
3.8
(637)
3.9
(637)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
No se han encontrado precios
Versión gratuita
Prueba gratuita
14
No se han encontrado integraciones
4.6
(3,760)
4.5
(3,760)
4.3
(3,760)

Otras alternativas interesantes a Marketo Engage

Viber
Funcionalidades más valoradas
Chat y mensajería
Debates y foros
Gestión de grupos
Mailchimp
Funcionalidades más valoradas
Gestión de campañas de email
Gestión de correo electrónico
Marketing por correo electrónico
ClickDimensions
Funcionalidades más valoradas
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Creación de informes/análisis
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Dotdigital
Funcionalidades más valoradas
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Gestión de campañas de email
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E2open
Funcionalidades más valoradas
Ningún usuario ha valorado aún las funcionalidades de este producto.
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Funcionalidades más valoradas
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Automatización de marketing
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Drip
Funcionalidades más valoradas
Automatización de marketing
Gestión de campañas de email
Segmentación
Act-On
Funcionalidades más valoradas
Campañas de goteo
Generación de clientes potenciales
Segmentación de clientes potenciales

Opinones de Marketo Engage

Evaluación media

En general
4.2
Facilidad de uso
3.8
Atención al cliente
3.9
Funcionalidades
4.3
Relación calidad-precio
3.8

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

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Efraín
Efraín
Sales Development Representative LatAm en Argentina
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Un software gigante y poderoso para email marketing y engagement

5.0 hace 2 días Nuevo

Comentarios: Es una herramienta realmente potente que cubre todo el proceso de marketing y generación de ventas.

Puntos a favor:

Las principales ventajas es que es una de las plataformas de marketing más completas abarcando varias áreas. La automatización de todos los procesos y la segmentación de personas según perfiles, lo que logra mayor efectividad en las campañas.

Contras:

No es tan fácil de usar, algunas de sus funciones son muy complicadas.

MD Masoom
MD Masoom
Sr. Executive Sales and Research en India
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Indeed a Best-in-Class Marketing Automation Software

5.0 hace 4 años

Comentarios: My overall experience with Marketo Marketing Automation is satisfactory. I am using it daily for marketing automation for different marketing campaigns for different team members and I found this platform very helpful and amazing. My experience with their dashboards and reports features are mindblowing and this is the best thing about this tool.

Puntos a favor:

I like almost everything about this amazing marketing automation tool. Some of the things that I like most about it is the following: 1. Marketo customer support team is very responsive and always available to help, this is something I like the most. 2. Marketo's simple and easy user interface is amazing and very easy to use. This is the second thing that I like about it. 3. Marketo's amazing dashboards and reports features are the 3rd things that I like most about it. It is very informatics.

Contras:

I want to share one thing that I dislike about it and that is Marketo is a little bit expensive compared to other tool but I must say that it is worth to spend on it.

Whitney
Director of DG en EE. UU.
Software informático, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Marketo powers our entire marketing team

4.0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: Marketo is the platform that powers our entire marketing campaigns and performance. It allows us to understand the impact marketing is having on overall bottom line.

Puntos a favor:

It's incredibly robust, so you're able to manage the entiretly of your marketing campaigns within Marketo: audience creation, lead scoring, emails, landing pages, content management, automation and sync to salesforce. Bizible ensures everything a prospect or customer does is tracked in Salesforce so we understand the impact marketing has on revenue.

Contras:

It's clunky because it's legacy. It's not an easy tool to navigate or manage. It requires coding to build landing pages and their templates aren't great (pro-tip: use Unbounce and connect to Marketo). Because Marketo is so robust, when you build automation and audiences and campaigns, you can get overwhelmed and lost.

Usuario verificado
Software Engineer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Automoción, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Marketo does a decent job with marketing campaigns; lackluster on the integrations and customization

3.0 hace 4 días Nuevo

Comentarios: Moderately positive; for smaller companies on a marketing budget who don't need more than email campaigns, this will work well for you. If you run an enterprise business who needs more, I suggest upgrading to Eloqua

Puntos a favor:

It was easy to setup and maintain our marketing campaigns; landing pages were customizable for the most part, and the tracking codes were easy to install and events triggered as promised. Cost is substantially less than premium marketing software, so that's a selling point.

Contras:

We migrated from Oracle/Eloqua, so we already had campaigns that we used. It was a total chore working with their teams to get everything carried over correctly (we never actually got every object, we had to re-create most). Most of the customization with batch jobs and custom fields didn't work as described in their documentation, and I got the feeling that they don't entertain a lot of big fish in the pond--maybe this has changed?

Usuario verificado
Integrator / COO en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Very powerful, not the most user-friendly tool out there.

5.0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: We rolled it out 3 years ago and have been very happy with it. There's been some frustration in the business at the turn-around time on Marketing Ops requests, but that's more of a staffing issue and because of the fact that it's not very easy for an end user to just jump in and setup a campaign on their own. If you have good permissions management, use of templates, and at least some experienced admin support it can be an extremely powerful and effective tool. It's not for the faint of heart.

Puntos a favor:

It is extremely powerful. But as Spider-Man says, with great power comes great responsibility. You definitely want someone who knows what they're doing managing this thing.

Contras:

Relatively high cost of ownership. I'd suggest it's best for enterprises or marketing requirements that call for very sophisticated automation. It's not easy for end users to do much self-service, so you'll definitely need an admin with experience. And depending on your workload one or multiple ops specialists up to an entire team.