¿Quién utiliza este software?

The SMB owner who wants to automate and improve his Estimating, Work Scheduling & Invoicing. We have the added benefit of catering to owners who want eliminate double entry into Quickbooks.


Valoración media

216 reseñas
  • 4 / 5
    En general
  • 4 / 5
    Facilidad de uso
  • 4 / 5
    Atención al cliente
  • 4 / 5
    Características
  • 4 / 5
    Relación calidad-precio

Detalles del producto

  • Precio de partida
    $29/mes
  • Detalles de precios
    Free trial and various price ranges per # of users and features
  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Implementación
    En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia
    Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Kickserv
  • http://www.kickserv.com/
  • Fundada en 2006

Información sobre este software

Founded by an owner of a service company, Kickserv Home Services Platform is built with your business in mind. Starting as low as $29/mo. for a full featured account you can't go wrong. We can build your website with our lead form to pull leads right into Kickserv, automate emails to all of your leads, send promo campaigns to your customers, give estimates, schedule jobs, invoice work, report on your business and integrate to your accounting platform of choice, currently Xero or Quickbooks


Funciones de Kickserv

  • Costes de trabajo
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de inventarios
  • Programación
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de garantías
  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Control de inventario
  • Disposición de propiedades
  • Facturación
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de flota
  • Historial de atención al cliente
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento de actividad de plagas
  • Seguimiento de uso de pesticidas
  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Portal de autoservicio
  • Programación
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Citas recurrentes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Base de datos de contactos
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Enrutamiento
  • Expedición
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Reloj de tiempo
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Costes de trabajo
  • Digitalización de documentos
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Cargas de camión fraccionadas y compartidas
  • Facturación
  • Gestión de almacenamiento
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de empleados
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de flota
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de reclamaciones
  • Gestión de trabajos
  • Movilidad interestatal
  • Movilidad internacional
  • Movilidad local
  • Movilidad militar y GSA
  • Presupuestos y estimaciones
  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de fábricas
  • Conservación del terreno
  • Control de inventario
  • Diseño del paisaje
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación y citas
  • Seguimiento de irrigación
  • Alertas y notificaciones
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de cursos
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Real-time Scheduling
  • Room Booking Management
  • Varias ubicaciones
  • Asistencia de código de barras
  • CRM
  • Facturación
  • Gestión de inventarios de piezas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Punto de venta (POS)
  • Seguimiento de reparaciones
  • Firma electrónica
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Pagos móviles
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de pagos
  • Seguimiento del tiempo
  • Acceso móvil
  • Control de calidad
  • Encuestas y comentarios
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Planificación de personal
  • Seguimiento del tiempo
  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Comercio e industria
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento del tiempo
  • Acceso móvil
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Programación
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de equipos
  • Cartografía de vegetación
  • Citas recurrentes
  • Facturación
  • Gestión de inspecciones
  • Informes con fotos
  • Para arboricultores de servicios públicos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación de trabajos
  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Mantenimiento preventivo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Acceso móvil
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contratos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación y citas
  • Acceso móvil
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Lecturas químicas
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación

Las reseñas más útiles sobre Kickserv

The old system service psychic was very useful and user-friendly. The new software is terrible.

  Traducir con Google
1/5
En general
1 / 5
Facilidad de uso
1 / 5
Características y funcionalidad
1 / 5
Asistencia al cliente
1 / 5
Relación calidad-precio

Comentarios: During the service sidekick years, many. During the kick serve years nearly 0 other than scheduling.

Puntos a favor: The calendar is the biggest strength of this program. I like being able to use colors for different types of jobs. Also when you move something on the calendar it automatically updates. Our new software does not do that and I miss it. Service psychic used to be very easy to add people into the system and get them scheduled. Kick serve was not. The quick add was a great function when we were at tradeshows or when you're on the phone with a customer.

Puntos en contra: The reporting is near worthless. None of the reports are ever accurate, and trying to get someone to help you make them accurate was like banging your head against a wall. The system was incredibly unreliable It is constantly going down. For a web-based system, businesses rely on its functionality during business hours. We had many days of inability to use the system. They're always seem to be some reason why it crashed. The system was much much better when it was service sidekick. We had to build a salesforce software system because it was so dysfunctional. The customer service was also incredibly bad.

Vendor Response

by Kickserv on 17/7/2017

We migrated hundreds of our original customers from our legacy system to Kickserv starting in April 2017 through May 2017. We inherited some issues that we certainly should have anticipated or planned for. We did find a couple processing issues bringing on all those older accounts so quickly. We have since cleared those problems and added many more resources to handle much more growth.
We sincerely apologize to all our loyal customers for enduring those weeks of processing delays.

Kickserv is a great app that I have used for my Piano Service Company.

  Traducir con Google
2/5
En general
1 / 5
Facilidad de uso
3 / 5
Características y funcionalidad
5 / 5
Asistencia al cliente
5 / 5
Relación calidad-precio

Puntos a favor: All inclusive connectivity of all the data needed to run my (Piano Service) business. I consider myself a fairly expert user of kickserv, using it from its early inception, then called ' Service Sidekick'. I am totally on board to help bring it to its fullest potential, so dont take the cons section too hard...I use the system every day, all through the day, and my entire operation depends on this most awesome application.

Puntos en contra: Software is gradually degrading. Latest update published makes KS sluggish, screen freezes constantly during scrolling. Reports have been altered to the point of useless.
Quadruple redundant data entry, creating and closing an event, then a job.
No auto fill on repeated fields.
Phone numbers require dashes be entered. Format the field for straight 10 digit entry.
Area code, city, and state are almost always the same in my service area. Why dont these fields hold and auto fill the last data entered? Internet standard these days is that the state is a 'state' field, only accepting 2 CAP characters in verified state identifiers.
No notification if email is successful, and no notice when messages fail. This has caught me with my pants down with customers...( yes customers, not contacts) emailing time sensitive invoices and opportunitys.... guys, they are ESTIMATES, Not opportunitys!!
Stripe send a payment received email notification...Awesome.
The text is the problem. First words of auto generated notification says Congratulations!.
Congratulations? We are small businesses....we take money, every day, all day. It is inapropriate, and smacks of a Condesending viewpoint.
Miss labled fields: My customers are my 'customers' , not my 'contacts'. New address verify is great on service address, Why does it not verify billing address? Getting paid is a very important aspect of small business. Makes no sense.

Vendor Response

by Kickserv on 17/7/2017

Hello Scott,
We agree that April and May were not good months for Kickserv. We are so very sorry. We did correct the couple of issues that were inherited from the massive migration of hundreds of original customers from our legacy platform. We regret not anticipating those issues prior.
I would like to clarify some points you made:
1. We do not require dashes in phone numbers fields.
2. We do indicate if an email has failed in your Dashboard > email activity page.
3. Opportunities is a way to make our program more applicable to more people. When you do send out the template it does say estimate. We can help you with how it looks if you need something custom. Let me know.
4. Regarding your comment about the billing address, typically we are not verifying the address so much as we are just indicating on the map where that service address located for routing purposes and driving instructions.