¿Quién usa Smartsheet?

La aplicación intuitiva de gestión de proyectos en línea de Smartsheet se usa ampliamente en todas las organizaciones para supervisar y administrar diversos tipos de trabajo para equipos grandes y pequeños, desde grandes empresas hasta PyME.

¿Qué es Smartsheet?

Smartsheet, una plataforma de ejecución del trabajo online, permite a organizaciones de todos los tamaños planificar, hacer el seguimiento, automatizar e informar sobre el trabajo. Más de 80 000 marcas confían en Smartsheet para la gestión de los proyectos y el trabajo debido a que tiene una interfaz fácil de usar, paneles y diagramas de Gantt en tiempo real y funciones de automatización del trabajo.
*Premios 2018: Nombrado "Líder en administración de trabajo colaborativo empresarial" por Forrester Research, seleccionado para la lista Fast 500 de Deloitte y reconocido por innovación y visión tecnológicas por 451 Research.

Información sobre Smartsheet

Smartsheet.com

http://www.smartsheet.com

Fundada en 2006

Resumen de precios de Smartsheet

Smartsheet está disponible a partir de USD 14.00/mes. Smartsheet no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. Consulta más información sobre precios de Smartsheet a continuación.

Precio inicial

USD 14.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Smartsheet

Herramientas de colaboración
Control de versiones
Edición en tiempo real
Foros de discusión
Gestión de calendarios
Gestión de contactos
Gestión de contenidos
Gestión de documentos
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Lluvia de ideas
Videoconferencia
Acceso móvil
Creación de informes/análisis
Crear subtareas
Gestión de tareas recurrentes
Herramientas de colaboración
Ludificación
Seguimiento de porcentaje de progresión
Seguimiento del tiempo
Vista como lista de tareas
Vista como tabla de tareas
Vista de Gantt/cronología
Vista de hoja de cálculo
Diagramas de Gantt
Gestión de modelos
Gestión de presupuestos
Gestión de recursos
Gestión de tareas
Herramientas de colaboración
Metodologías ágiles
Métodos tradicionales
Priorización
Seguimiento de fechas de vencimiento
Seguimiento del avance
Tablero kanban
Arrastrar y soltar
Conectores de fuentes de datos
Creación de informes financieros
Exportación de informes
Informes de marketing
Informes de ventas
Informes planificados y automatizados
Panel de control personalizable
Previsión
Procesamiento analítico en línea
Profundizar
Diagramas de Gantt
Herramientas de colaboración
Priorización
Seguimiento costes hasta finalización
Seguimiento de estado
Seguimiento de hitos
Seguimiento de porcentaje de progresión
Seguimiento horas/gastos
Tablero kanban
CRM
Facturación
Generación de propuestas
Gestión de carteras
Gestión de documentos
Gestión de presupuestos
Gestión de proyectos
Gestión de recursos
Herramientas de colaboración
Portal de clientes
Seguimiento horas/gastos
Análisis
Calculadoras
Colaboración entre varios usuarios
Creación de diagramas
Modelos
Registro de auditoría
Acceso móvil
Facturación
Gestión de calibración
Gestión de inventarios
Gestión de llaves y cerraduras
Gestión de técnicos
Mantenimiento preventivo
Seguimiento del historial de servicios
Análisis/Seguimiento del ROI
Calendario de marketing
Flujo de trabajo de aprobación
Gestión de activos digitales
Gestión de contenidos
Gestión de gastos
Gestión de marca
Planificación de actividades
Planificación estratégica
Presupuestos y previsiones
Base de datos de los pacientes
Captura electrónica de datos
Conforme con HIPAA
Conformidad con 21 CFR Parte 11
Gestión de contrataciones
Gestión de documentos
Gestión de inscripciones
Planificación de estudios
Programación
Supervisión
Candidaturas en línea
Gestión de citas
Gestión de comités
Gestión de documentos
Gestión de expiraciones
Privilegios
Seguimiento de certificaciones
Verificación de licencias
Alertas y notificaciones
Arrastrar y soltar
Código de colores
Gestión de tareas
Modelos
Seguimiento de dependencia
Seguimiento de hitos
Seguimiento del avance
Supervisión de capacidades
Acciones activadas por evento
Base de datos de contactos
Gestión de canales
Gestión de clientes potenciales
Marketing por correo electrónico
Varias campañas
Colaboración
Gestión de carteras
Gestión de presupuestos
Gestión de problemas
Gestión de recursos
Gestión de requisitos
Gestión de tareas
Panel de comunicaciones
Planificación de proyectos
Seguimiento de estado
Seguimiento de hitos
Seguimiento horas/gastos
Acceso móvil
Acceso sin conexión
CRM
Comercial
Creación de informes de incidentes
Edificios residenciales
Estimaciones
Gestión de contratos
Gestión de subcontratistas
Integración contable
Pedidos de cambio
RFI y envíos
Seguimiento de equipos
Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
Subcontratistas
Alertas y notificaciones
Automatización de procesos empresariales
Cartografía de procesos
Colaboración
Controles o permisos de acceso
Diseño y modelado del proceso
Gestión de flujo de trabajo visual
Gestión de reglas de negocio
Seguimiento de cambios de proceso
Diagramas de Gantt
Gestión de carteras
Gestión de ideas
Gestión de presupuestos
Gestión de recursos
Herramientas de colaboración
Metodologías ágiles
Modelos personalizables
Métodos tradicionales
Portal de clientes
Seguimiento costes hasta finalización
Seguimiento de hitos
Seguimiento horas/gastos
Tablero kanban
Admite metodos ágiles
Admite método Scrum
Gestión de carteras
Gestión de problemas
Gestión de recursos
Gestión de requisitos
Gestión de tareas
Gestión de tests y de control de la calidad
Hoja de ruta del producto
Priorización
Seguimiento de errores
Seguimiento de estado
Seguimiento de hitos
Seguimiento de porcentaje de progresión
Seguimiento horas/gastos
Acceso móvil
Automatización de procesos empresariales
Configuración de flujos de trabajo
Controles o permisos de acceso
Editor gráfico del flujo de trabajo
Gestión de calendarios
Gestión de documentos
Gestión de formularios
Gestión de tareas
Integraciones de terceros
Panel de control personalizable
Seguimiento de la conformidad
Sin código
Facturación médica
Gestión de camas
Gestión de expedientes de pacientes
Gestión de inventarios
Gestión de médicos
Gestión de pacientes externos
Gestión de pacientes ingresados
Gestión de políticas
Gestión de reclamaciones
Integración contable
Programación de citas
Calendario de eventos
Creación de informes/análisis
Encuestas y comentarios
Gestión de campañas
Gestión de páginas web
Marketing basado en la localización
Marketing por correo electrónico
Promoción de redes sociales
Páginas de aterrizaje y formularios web
Segmentación de audiencia
Calendario de personal
Diagramas de Gantt
Gestión de ofertas
Gestión de tareas
Pedidos de cambio
Planificación de proyectos
Programación de trabajos
Reprogramación
Autorizaciones basadas en roles
Control de versiones
Gestión de tareas
Herramientas de señalización
Registro de auditoría
Seguimiento de estado
Seguimiento de fechas de vencimiento
Uso compartido de archivos
Formularios de evaluación (scorecards)
Funciones/cálculos
Integraciones de fuente de datos
Paneles privados
Paneles públicos
Supervisión KPI
Visualización de datos
Widgets
Admite método Scrum
Creación de hojas de ruta
Gestión de tareas
Herramientas de colaboración
Planificación de proyectos
Priorización
Seguimiento de dependencia
Seguimiento de hitos
Seguimiento del tiempo
Supervisión KPI
Tablones múltiples
Colaboración
Gestión de campañas
Gestión de documentos
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Seguimiento del tiempo
Uso compartido de archivos
Admite método Scrum
Gestión de comentarios
Gestión de equipo
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de modelos
Gestión de recursos
Gestión de retrospectivas
Gestión de solicitudes
Gestión de trabajo pendiente
Priorización
Seguimiento de estado
Tablero kanban
Vista de Gantt/cronología
Análisis predictivo
Calendario de marketing
Colaboración
Creación de hojas de ruta
Definición y seguimiento de objetivos
Gestión de gastos
Gestión de proyectos
Herramientas de presentación
Planificación de medios
Presupuestos/previsiones

Opiniones de Smartsheet

Mostrando 5 de 1408 opiniones

En general
4.4/5
Facilidad de uso
4.3/5
Atención al cliente
4.3/5
Funcionalidades
4.3/5
Relación calidad-precio
4.3/5

Enterprise features and pricing mean you can probably find a startup alternative

Publicado el 8/8/2019
Steve M.
Director of Digital Engagement
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
4/5
Facilidad de uso
3/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
3/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: I hated it a few years back when I first started using it. The thing that won me over and made me a power user was the interface refresh about a year ago. I then took the Smartsheet training to be certified and that opened my eyes to the power of the tool (and also to the fact that the sheets I hated were users in our company using it very, very WRONG). Anyway, while we do love it, there are a few antiquated things like concurrent editing that are truly broken (Google sheets can do this just fine!) and the recent price increase for our contract means that we are probably moving to another tool.

Puntos a favor: --You can easily switch between different views of the same data, e.g. grid vs. Kanban
--Dashboards and reporting are both powerful
--Growing number of integrations
--Commenting per-row is excellent
--Can be used as a simple spreadsheet
--Security/permissions are robust and intuitive
--Excellent training and certs available
--Forms feature is pretty complete for basic stuff
--Very extensive formula capabilities, almost like Excel
--The "business" pricing tier would actually be quite adequate for my group's needs, vs. the enterprise plan
--Nesting/hierarchy of rows can be useful

Contras: --No in-cell formatting
--Awkward multi-user editing, no auto-save, other users keep resetting views
--Reporting is difficult, meaning that you have to create separate complex reports instead of just saved views
--Not a true database or app builder
--Notifications system is wonky, delayed, and hard for new users to tame
--Very easy to abuse and misuse, even worse than Excel because you can add in the nesting/hierarchy (we have one user in particular that makes the most gawdawful sheets you've ever seen, partly because of the inherent Smartsheet interface)
--Attachments are pretty rough, not easily visible or visual, and no desktop app integrations (e.g. save a file from Word to SmartSheet)
--No concept of a "document" or app, only the spreadsheet motif; can't do notes or instructions very easily, for example, so people overload rows for this and that makes reporting even harder when you have to manually select rows
--Forms feature not embeddable or graphically complete with formatting to make it look nice
--Not clear how you combine formulas and forms without overwriting formulas at the bottom--I haven't figured this out yet even after years of using it
--Enterprise pricing is now forcing us to consider alternatives, including lower tiers of Smartsheet

SmartSheet- Highly recommended Project Management Software

Publicado el 16/3/2019
Sadaf G.
Sustainability Analyst
Construcción, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
4/5
En general
5/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
3/5
Asistencia técnica
3/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We have a global team of collaborators often working on the same document. SmartSheet, being a web-based collaborative tool makes it effortless to delegate and track tasks, allocate resources, and oversee budget in a concise form. The transparency in this tool is exemplary as one can view activity logs and track changes. Unlike its main competitor MS Project, SmartSheet is capable of tracking real-time workflow wherein changes made by one individual can be reflected across the entire team in an instant.
It functions spectacularly on a range of operating systems (I use it on iOS as well) and has proven to be a cohesive platform to visualize project data in real time, all in one place for all relevant team members to view and work on. I would highly recommend SmartSheet for teams who are looking for project management software that requires minimum training with maximum output.

Puntos a favor: SmartSheet is a cloud-based tool that helps Project Managers better align their resources, cost and time. Being a part of a virtual team responsible for collaborating whilst managing critical projects, Smartsheet has been indispensable in helping us track project timeline through interactive Gantt charts, establish critical paths, manage team resources, analyze budget and costs, in addition, to document sharing through OneDrive, Skype and even the app.
It is definitely reliable, has a simple user interface, flexibility in function, offers real-time data tracking through dashboards and training additional collaborators is uncomplicated. I love how SmartSheet offers a powerful conditional formatting feature, visualization of data that is editable and printable for presentations and has a spreadsheet-like interface (like Excel) yet is straightforward, unlike its counterparts.
Another thumbs up feature is that SmartSheet offers a 30-day trial wherein full functionality can be tested and project plans produced before actually investing in the software!

Contras: Our firm works from Sunday to Thursday (unlike the USA) and though they are advised well ahead, maintenance windows don't always align with our schedule, and we have to work around that. One attribute that can definitely be improved is the option of turning on auto-save, instead of manually saving the document. Often the development of a comprehensive project plan across several collaborators is quite intense and even if one of them fails to manually save the document, it is quite a hassle.

Great software to create a bespoke solution

Publicado el 30/1/2020
Kirstine L.
Office Manager
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
4/5
Facilidad de uso
5/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: I work for a small construction company who used to keep all their information "in their heads, or on the back of a fag packet"!!! This has revolutionised the way they work and not only stopped them from forgetting things but also given them the ability to look at live costs and income. They now have a dashboard to see the 'big picture', individual Reports to show their own specific projects, an automated transfer of information to accounts when they mark a job as complete, reminders, comments so they can stay up to date with any info added by other people, and so many other little 'life hacks' that make their lives easier. Smartsheet has changed the way we all work immeasurably for the better. I couldn't recommend it more highly.

Puntos a favor: I love the Smartsheet Community who will help you find ways to adapt Smartsheet to suit each individual need you may have. I've been using the software for years and every time I've wanted to use it for something new we've found a way! Sometimes there have been delays due to the capacity not being there YET, but it's easy to submit a Product Enhancement Request. There are updates and innovations ALL THE TIME and while they're not shoved down your throat, there's plenty of support out there if you want it, not only from the Community but also videos and webinars (live or recorded). If you've got the motivation and imagination then I think the possibilities are unlimited, without needing to be a programmer or have any coding knowledge.

Contras: There's not much I can say that's bad about Smartsheet. I find it slightly difficult that it's very US based and I'm in the UK, but that's true of most comparable software. I'm also not keen on the Learning Centre as it sometimes assumes a level of knowledge that is beyond me and I find it incomprehensible! It's not a problem though as I can easily turn to the Community!

A bit un-human and cheeky

Publicado el 30/1/2020
James C.
Commercial Manager
Deportes, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
5/5
Facilidad de uso
5/5
Características y funcionalidades
3/5
Asistencia técnica
4/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Disconnected - we use InfusionSoft and despite the software being hard to use sometimes and changes happen constantly, they have mitigated risk of leaving by investing in human contact and support. I posted something to the Smartsheet community and hear nothing.

Puntos a favor: Collaboration
Action features
How to tutorials/onboarding is good
Webforms

Contras: Lack of a chat support system or ticketing system
The upsell on functions - have free collaborators now having to pay to do things they could of done prior even though they had been using the system for years. Understand if certain features are now paid to commercialise the product, however I think it is unfair to penalise historic users. If you looked at a micro level with us you will see a 200% growth in our subscription over its lifetime and I feel this short term and automated upsell could and has damaged perceptions of the overall product. 18 months ago I would of been a 10 regarding recommedations and now it is less.

Multi-functional Tool for Project Management

Publicado el 8/2/2018
Myca A.
Director, Customer Experience
Filantropía, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
Fuente: SoftwareAdvice
3/5
En general
4/5
Facilidad de uso
2/5
Características y funcionalidades
2/5
Asistencia técnica
4/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: One of my team members was able to create a content calendar for a broad editorial group within the platform and it worked great and had excellent adoption from a cross-functional team. Vet it carefully for your particular needs before making an investment -- SS has a lot to offer for the right projects.

Puntos a favor: SmartSheet provides a lot of great features: easy-to-use "card view", quick Gantt charts and easy entry of tasks. I really like the simplicity of the tool as it feels very much like Excel at first blush. The two levels of access -- one for power users and one for light editors -- helps keep the tool in a very affordable price range. I absolutely love the ability to create a web intake form within minutes that can be published live for use without a login to the system. The form is highly configurable and is a great way to grab structured feedback or details from individuals.

Contras: SmartSheet is not a fantastic project management tool for software development. While the web-based intake form is decent for reporting bugs and it is a relatively simplistic tool, tracking items from beginning to end and creating validation loops should be easy but is not. Granted, we were using the tool for something it wasn't technically designed for, but much of the functionality is available within the platform for "light" development teams. Unfortunately, the implementation of specific task-driven items simply wasn't where it needed to be.