¿Quién usa CiviCRM?

Dirigido a organizaciones sin ánimo de lucro, ONG, organizaciones del sector cívico, organizaciones basadas en misiones, grupos políticos y de campañas, etc.

¿Qué es CiviCRM?

Un software constitutivo de gestión de relaciones con los clientes (CRM), que te permite tener tu propio sistema de gestión de contenido (CMS [Content Management System]), e integrarlo en Drupal, WordPress o Joomla. CiviCRM es compatible con miles de personas en todo el mundo y es totalmente personalizable y ampliable. Funciones de software de alta calidad, confiables y fáciles de usar que se ejecutan sin problemas en diferentes plataformas y dispositivos.

Información sobre CiviCRM

CiviCRM

https://civicrm.org

Fundada en 2005

Resumen de precios de CiviCRM

CiviCRM dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de CiviCRM está disponible a partir de USD 0.01/una vez.

Precio inicial

USD 0.01/una vez

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Formación

En persona

En vivo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de CiviCRM

Sistemas de gestión de voluntariado
Acceso móvil
Directorio de miembros
Gestión de calendarios
Gestión de eventos
Gestión de inscripción
Gestión de membresías
Gestión del reconocimiento
Herramientas de comunicación
Portal de autoservicio
Programación
Reclutamiento de voluntariado
Seguimiento de la asistencia
Gestión de comités
Gestión de contactos
Gestión de donantes
Gestión de eventos
Gestión de la recaudación de fondos
Gestión de membresías
Gestión de subvenciones
Gestión de voluntariado
Integración de redes sociales
Marketing por correo electrónico
CRM
Descubrimiento de donantes
Donaciones por móvil
Donación recurrente
Gestión de antiguos alumnos
Gestión de campañas
Gestión de compromisos de donación
Gestión de donaciones
Gestión de donantes
Gestión de eventos
Gestión de membresías
Gestión de subastas
Gestión de subvenciones
Gestión de voluntariado
Procesamiento de pagos
Seguimiento de contribuciones
Análisis de campaña
Apolítico
Base de datos de votantes
Calendario de eventos
Conservador
Datos demográficos
Geolocalización
Gestión de contactos
Gestión de la recaudación de fondos
Gestión de personal
Gestión de voluntariado
Marketing por correo electrónico
Procesamiento de pagos en línea
Progresivo
Segmentación por donantes
Seguimiento de contribuciones

Opiniones de CiviCRM

Mostrando 5 de 30 opiniones

En general
4.2/5
Facilidad de uso
3.9/5
Atención al cliente
3.8/5
Funcionalidades
4.2/5
Relación calidad-precio
4.5/5
Jonathan L.
Owner
Internet, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 20/5/2016

"Our go-to for Associations and others"

Comentarios: CiviCRM integrates CRM functions for associations, affiliation groups and others as an add-on for the top GPL content management systems WordPress, Joomla and Drupal. We have been installing and hosting CiviCRM for several years and it has become a standard part of our toolbox. It is especially strong on event registration and membership management. CiviMail does an excellent job with bounce and subscription management, but it's not as user friendly as a service like MailChimp or Constant Contact for HTML mail composition. CiviContribute handles payments for memberships, donations and events. CiviCase brings case management into to application and CiviVolunteer helps you keep track of the eager beavers who want to help your cause. We have used CiviCRM for projects ranging from an international arts group to our son's Boy Scout troop. We have used it for camping registrations and conference registrations for thousands of users. The real gem, as in any CRM tool are the reporting tools. You can pull membership, attendance or other reports in minutes. Think of a data related question and get an answer quickly and simply.

Puntos a favor: Excellent event registration and membership management at a price that can't be equaled. Best of all, it works in and with our client's websites.

Contras: It's not an intuitive tool. You need to learn the logic of CiviCRM to get things done. It's not hard, but I wouldn't give it to a client without a few explanations and probably training.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 20/5/2016
Chelsea S.
Communications Coordinator
Servicios medioambientales
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    4.5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 26/4/2016

"A wonderful experience with CiviCRm"

Puntos a favor: I work for a very small and relatively new non-profit organization and CiviCRM has been the perfect combination of intuitive/ user-friendly, as well as adaptive to our unique needs as we continue to define our direction, expand our scope, and grow to reach a larger audience. Civi has allowed us to track and maintain well-rounded profiles of our constituents, donors, participants, and volunteers -- many of whom fit into multiple of these categories. I have a lot left to learn about Civi and when I get stumped, I can almost always find the answer in the forums online or through our vendor.

Contras: I've had the most difficulty with CiviCRM integrating into our Mailchimp account and newsletter. Overall, it's worked quite well but there have been several glitches and several times where the solution or steps to take to fix a problem were not at all obvious (to me, at least!).

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 26/4/2016
Neto A.
Administrador
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/4/2020

"Show"

Comentarios: Excelente

Puntos a favor: O Produto é fácil de usar, rápido e bem estruturado

Contras: Não tenho indicações neste critério, não encontrado.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/4/2020
Alex M.
Treasurer
Instituciones religiosas
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    3.5/5
  • Facilidad de uso
    1.5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 22/7/2016

"A versatile but clunky CRM software"

Puntos a favor: CiviCRM is extremely versatile and customizable. We use it to produce letters to donors and large mailing lists for various functions. If you have a fair amount of technical web knowledge, you can integrate your database with other online software like MailChimp. It is also FREE!

Contras: CiviCRM is pretty clunky and not pleasing to the eye. While you can segment your database in almost any way with the search features, it's often nearly impossible to know which version of the search interface you should use: Advanced Search? Search Builder? Full-text Search???????

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 22/7/2016
Shirley D.
Volunteer
Servicios medioambientales, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 26/7/2017

"High functionality at low costs"

Comentarios: Very functional so long as you don't need something new

Puntos a favor: Cost -- our volunteer run organization could afford it (we pay for hosting which includes administrator and user coaching)
Highly functional and generally very easy to use
Very flexible with extensions that are much more advanced than found in cost-comparable products -- membership, events, etc.
Very good API
Ability to fully get all data out of it

Contras: Import of large quantities of data using supplied import procedures is painful at best. That said, a person who understands the database can bypass the worst of it -- however, we could do this, and the closest competing product priced itself out of our reach by an excessive import fee.
While existing reports are easy to use, creating truly new ones is nearly impossible (need to create a new extension)
Sadly lacking documentation on creating extensions

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 26/7/2017