Webdam

Por Webdam, a Bynder Company

¿Quién usa Webdam?

Webdam es para equipos creativos y de marketing de medianas y grandes empresas. Se utiliza en sectores tales como tecnología avanzada, bienes de consumo, educación superior, organizaciones sin fines de lucro, atención médica, turismo, fabricación y gobierno.

¿Qué es Webdam?

Webdam, una compañía de Bynder, es líder en la gestión de activos digitales (DAM) y está cambiando la forma en que los equipos de marketing y creativos administran las marcas de todo el mundo. En este video, se explica cómo la plataforma basada en la nube lleva tus grandes ideas a grandes resultados al unir equipos y activos creativos.

Información sobre Webdam

Webdam, a Bynder Company

https://bynder.com

Fundada en 2005

Vídeo de Webdam
Play
-thumb
-thumb
-thumb

Resumen de precios de Webdam

Webdam no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis.


Versión gratuita

No

Prueba gratis

Webdam: implementación y asistencia

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Webdam

  • Aplicación móvil
  • Biblioteca de activos
  • Búsqueda/filtro
  • Categorización de activos
  • Compartición de recursos
  • Control de versiones
  • Conversión de archivos
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de metadatos

Lista completa de Software de gestión de activos digitales

  • Distribución y cumplimentación
  • Gestión de campañas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de obras de arte
  • Gestión de proyectos
  • Gestión del cambio

Lista completa de Software de gestión de marcas

Alternativas a Webdam

Más alternativas a Webdam

Opiniones de Webdam

Todas las opiniones

Calificación general

4.4/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.4
Atención al cliente 4.6
Funcionalidades 4.2
Relación calidad-precio 4.4

Evaluar software

Comparte tus experiencias con otros compradores de software.

¡Escribe una reseña!
Ernest K.
Marketing & eCommerce Specialist
Bienes de consumo, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/12/2018

"Unlimited Features and Customization, Great Support"

Comentarios: We came from manually coding our seasonal assets to a landing page for our dealers and distributors. It was a great experience for them but far too much time and effort to maintain. We Then migrated to an FTP solution that saved us a ton of time each season to upload assets but was an awful experience for our dealers. Upon researching DAM systems we came upon Bynder. We were drawn to them based on the branded experience and the ability to make it feel Ruffwear and not another generic file sharing platform. In the first 6 months the number of process improvements and ideas that have come about based on Bynder's abilities is amazing.

Puntos a favor: The amount of customization and branding combined with the features available are incredible. The on-boarding was organized and efficient. Post support, success manager is great to work with. The continuous improvements every month to the platform show the commitment to evolving the platform.

Contras: Due to the amount of features and customizations it can be a bit overwhelming unless you are in the system using it daily.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/12/2018
Mayank G.
CEO, Founder
Animación, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/12/2020

"Meets all project management needs of an animation studio"

Comentarios: Bynder is the platform where we manage our animation projects and meets our project management requirements in a perfect way so far except reporting tool.

Puntos a favor: Bynder is the most user-friendly and easy to use project management platform with its relative extensive features such as video brand studio, workflow manager and digital asset management infrastructure.

Contras: Although in overall Bynder is the most user-friendly and easy to use project management platform, it is hard to say that reports tool is that much user-friendly and sufficient to reflect all required statistical data.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/12/2020
Kathryn W.
Associate Manager of Creative Production
Bienes de consumo, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/1/2019

"Good Overall Product - Needs Continuous Improvement"

Comentarios: The help-team is generally really responsive at the onset. But once the ticket has to go to engineering or product, I don't get any follow up on where my ticket stands or projected timelines for solving said problem.

Puntos a favor: Overall I like this product, I think it's generally user friendly for me as the admin. I find it easy to organize my assets and my users. Some of the reasons I find it cumbersome are because users within my organization are asking the system to do things that it's not capable of. (ie, using it more as a shareable dropbox as opposed to a directory of assets)

Contras: ...that said... I find myself having to put in tickets to fix or implement things that feel like they should already be a part of the integration. For example, I asked the system to kick out a report. Within webdam, the report pulled up 4,000 assets that fit the criteria I searched for. However, when I kicked out the excel file, it only showed the first 1,000. What's the point of reporting if I can't see the whole report? Also, my department established a process in webdam for Regular users and it worked for a year or so and then suddenly stopped working due to changes made in the system. It's currently being sorted out now, but it was a frustrating discovery.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/1/2019
Jason C.
Director of Web Communications
Educación superior, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/10/2019

"Webdam, our college-wide photo management system"

Comentarios: The overall experience selecting, implementing and using Webdam has been a good one for us - it serves our needs and although the company has changed hands a few times, they continue to innovate.

Puntos a favor: It's great at storing and managing massive amounts of assets, specifically for us: photos. Not only do we store thousands of professional photos taken each school year, we use this tool to house the hundreds of thousands of archival photos that we have scanned in going back many decades.

Contras: We regularly run out of cloud storage space and need to re-up our overall storage amount as well as our deep freeze Glacier amounts of storage for archival photos.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/10/2019
Ron G.
Ecommerce Manager
Artículos deportivos, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/12/2018

"Functionality vs Speed"

Comentarios: We are using Bynder as a digital assets manager to share images, campaign tools, and videos to our internal teams, dealers, distributors, and media associates. So far our outside visitors who use Bynder have found very few issues with the tool. However, others have found the interface daunting and difficult. We have had made huge concessions to our homepage to funnel visitors to our Bynder site forgoing many of the features.

Puntos a favor: I have grown to like Bynder's filter system and understand its power in finding assets quickly.

Contras: 1. There are always issues with load time and responsiveness.
2. Setting up permission levels and functionality is a real chore. Maybe it is our needs, but the initial setup was not well-explained.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/12/2018