¿Quién usa Zuora?

Más de 1000 empresas confían en Zuora para impulsar su negocio de suscripción.

¿Qué es Zuora?

Zuora permite a las empresas lanzar, administrar y transformarse en negocios de suscripción. El paquete de productos de Zuora ha sido diseñado para automatizar la facturación recurrente, los cobros, los presupuestos, el reconocimiento de ingresos y las métricas de suscripción. Zuora reduce la rotación, automatiza la facturación y hace crecer los negocios de suscripción.

Información sobre Zuora

Zuora

http://www.zuora.com/

Fundada en 2007

Resumen de precios de Zuora

Zuora no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis.


Versión gratuita

No

Prueba gratis

Zuora: implementación y asistencia

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Implementación

  • En la nube, SaaS, web

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Zuora

  • Conformidad con la PCI
  • Creación de informes/análisis
  • Facturación
  • Facturación recurrente
  • Firma electrónica
  • Integración POS
  • Integración de servicios de procesamiento de pagos
  • Pagos en persona
  • Pagos móviles
  • Prevención de fraudes en los pagos
  • Procesamiento de criptomonedas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Procesamiento de pagos en línea
  • Procesamiento de tarjetas de débito/crédito
  • Seguridad de datos
  • Varias plataformas de pagos

Lista completa de Procesadores de pago

  • Base de datos de contactos
  • Calculadora de impuestos
  • Facturación de gastos imprevistos
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Facturación por horas
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Gestión de demandas de pago
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Portal de facturación
  • Procesamiento de pagos
  • Varias divisas

Lista completa de Programas de facturación

  • Facturación cíclica de varios periodos
  • Facturación diferida
  • Facturación recurrente
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Gestión de demandas de pago
  • Portal de autoservicio
  • Procesamiento de pagos
  • Varias divisas

Lista completa de Software de facturación recurrente

  • Catálogo de productos
  • Facturación recurrente
  • Gestión de cancelaciones
  • Gestión de demandas de pago
  • Gestión de descuentos y de cupones
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de inscripciones
  • Gestión de la suscripción
  • Portal de autoservicio
  • Reconocimiento de ingresos
  • Seguimiento/Análisis de uso

Lista completa de Software de gestión de suscripciones

Alternativas a Zuora

Más alternativas a Zuora

Opiniones de Zuora

Todas las opiniones

Calificación general

3.9/5

Evaluación media

Facilidad de uso 3.3
Atención al cliente 3.7
Funcionalidades 3.9
Relación calidad-precio 3.5

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Usuario verificado
VP Marketing
Instituciones religiosas, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/11/2018

"The best subscription billing"

Comentarios: Zuora staff were great to work with. GREAT support and always ready answer questions. They helped us get everything moved and confirmed that it could handle all of our crazy use cases.

Puntos a favor: We moved from an archaic system to Zuora and it was amazing!!! Out of the box it handled so much of our data that was hidden behind a black box. Anyone could login and see where we were or run a report and get churn numbers or ARR, MRR, and other great reports.
We got it connected quickly and it worked without too much hassle. It just works!

Contras: There are SO many features we didn't use. We didn't need them but I saw them in the tool and made the UI a little clunky to figure out where you needed to be in the tool.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/11/2018
Usuario verificado
Billing Specialist
Servicios financieros, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/8/2019

"Getting Better"

Comentarios: For the first 2+ years, my billing team experienced lot of frustration because it seemed like Zuora had plenty of limitations. Come to find out, they do have limitations, but they are continuously improving and if you have the time and resources you can customize and get a lot out of the billing system.

Puntos a favor: The Zuora billing system has grown on me. I attended Zuora's annual conference in 2019 (I highly recommend going) and learned a lot about existing and upcoming features. Zuora's representatives are dedicated to helping my company customize the billing system and recommending best business practices. Zuora is alway improving and adding functionality, so I do expect it to continue to get better and to meet more of my company's billing needs. They also offer "Zuora University" which is a series of online interactive videos that provide a lot of good information.

Contras: Zuora was not easy to use at first and the implementation process was rough. Zuora is not particularly intuitive so it took a lot of trial and error, reading through their help articles, and requesting help from their support team. You have to invest a LOT of time and resources to get the full benefits of the system. My company has also found that we have to purchase additional features in order to improve upon our experience.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/8/2019
Usuario verificado
Principal Engineer
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/7/2018

"I was a developer/maintainer/admin on this for a number of years at my last company"

Puntos a favor: as long as you stay within what the product does out of the box it functions very well for a billing platform. It functions best in a transnational environment but was improving for service oriented billing. It does a good job with making history and audit trails available. Pushing usage data is surprising well handled as is issuing refunds and credits. They also take care of all credit card handling making it one less iso hurdle to clear for a company.

Contras: Customizing this is not an easy task, the API's and the object model behind the scense is not easy to deal with and still kinda buggy. Depending on your charge model, it may be a real pain to implement within the system, for example they allow for tiered pricing but flexibility for setting up plateaued prices and such requires a LOT of initial setup. Recognizing split revenue is also a hassle when outputing to finance software (think a support charge attached to a licensed monthy cloud service). To their credit when I left the position where I was working with them they were getting better so it's possible they are in the process of closing some of these gaps. One last thing is that there is no production matching sandbox, they can refresh a sandbox for a certain snapshot in time (for a price) but in an enterprise environment that is stale moments later plus their sandboxes for some reason have slight implementation differences that come to light when leveraging the API heavily.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/7/2018
Usuario verificado
Junior Project Manager
Marketing y publicidad, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/11/2018

"Needs more power"

Comentarios: Although I have learned a lot about Zuora functionality, I still lack confidence in being fully capable using the software. This stems from Zuora's lackluster knowledge base as well as not so good customer support. I feel like there are too many limitations, most of them in place to make you upgrade.

Puntos a favor: Good to use for subscription services. The software allows for some basic billing functions and AR reporting.

Contras: There is a lot of functionality that is left to be desired. Out of the box reporting and data manipulation is very rigid and makes it hard to run recurring reports. If you have the money you can buy more functions but a lot of it should be included if you ask me. Invoices are messy and are limited on what and how the information can be represented. Customer service tries to hard to close the ticket quickly instead of being more thorough. Although works decently, still needs more work.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/11/2018
Usuario verificado
ERP Systems Analyst/Salesforce Admin and Developer
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/1/2019

"Zuora Review"

Comentarios: Been great so far, great tool for any SaaS company

Puntos a favor: Excellent for any subscription business. The subscription object model by Zuora is solid and you can slice and dice the subscription offerings to provide lots of options for your customers.
Very easy to integrate to your other systems using their APIs. Salesforce Zuora connector is awesome. Very easy to set up credit card processing through on of the partners.

Contras: Reporting is moderate at best, it can be improved.
I would not recommend zuora to customers who sell their products through a reseller.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/1/2019