¿Quién usa DrChrono?

DrChrono atiende consultas pequeñas de un solo proveedor y consultas de grandes grupos médicos con múltiples personalizaciones según la especialidad.

¿Qué es DrChrono?

El sistema EHR de DrChrono y la parte de gestión de consultas de esta solución de historias clínicas electrónicas (EHR) todo en uno, basada en la nube y para dispositivos móviles, viene con conversión de voz a texto y plantillas/formularios personalizados para llevar un registro eficaz del historial clínico de los pacientes. Con el software de PM de DrChrono, obtienes un feed de reclamaciones en vivo para la facturación y el procesamiento de pagos, la generación de formularios HCFA/superfacturas y la integración con fax por correo electrónico. Las verificaciones de elegibilidad en tiempo real te ayudan a verificar la información de los pacientes y los recordatorios de citas personalizados pueden enviarse por correo electrónico, SMS o teléfono en cualquier orden. Si eres estudiante, visita el área de DrChrono para universidades.

Información sobre DrChrono

DrChrono

http://www.drchrono.com

Fundada en 2009

Vídeo de DrChrono
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Resumen de precios de DrChrono

DrChrono no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis.


Versión gratuita

No

Prueba gratis

DrChrono: implementación y asistencia

Asistencia

  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS

Formación

  • En persona
  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de DrChrono

  • Expedientes de pacientes
  • Facturación
  • Gestión de clínicas
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de planes de cuidado
  • Gestión de seguros
  • Inscripción de pacientes
  • Programación de pacientes
  • Seguimiento del avance

Lista completa de Herramientas de terapia ocupacional

  • Asesoramiento de remesas
  • Entrada de códigos y cargos
  • Filtro de reclamaciones
  • Gestión de clínicas
  • Gestión de demandas de pago
  • Historial de facturas
  • Panel de control personalizable
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de reclamaciones
  • Seguimiento de la conformidad
  • Verificación de seguros

Lista completa de Programas de facturación médica

  • Administración de políticas
  • Gestión de casos
  • Gestión de clientes
  • Gestión de especialistas
  • Gestión de formularios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de pagadores
  • Reclamaciones electrónicas
  • Reclamaciones en papel
  • Seguimiento de copagos y deducibles
  • Seguimiento de resolución de reclamaciones

Lista completa de Software de gestión de reclamaciones

  • Con certificación ONC-ATCB
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de diagramas
  • Portal de autoservicio
  • Programación de citas
  • Recetas electrónicas
  • Reconocimiento de escritura
  • Reconocimiento de voz
  • Seguimiento de la conformidad
  • Uso significativo certificado

Lista completa de Software de historia clínica electrónica

  • Expedientes de pacientes
  • Facturación
  • Gestión de citas
  • Gestión de reclamaciones
  • Historia clínica electrónica/informatizada
  • Notas SOAP
  • Portal de los pacientes
  • Programación

Lista completa de Software de podología

  • Clínica de un solo profesional
  • Clínica de varios profesionales
  • Diagnósticos iniciales
  • Facturación médica
  • Gestión de empleados
  • Gestión de reclamaciones
  • Historia clínica electrónica/informatizada
  • Paciente hospitalizado/en el domicilio
  • Planes de tratamiento
  • Portal de autoservicio
  • Programación de citas
  • Recetas electrónicas
  • Recordatorios de citas
  • Seguimiento de la conformidad

Lista completa de Software de salud mental

  • Clínica de varios profesionales
  • Conforme con HIPAA
  • Facturación médica
  • Formularios online
  • Gestión de clínicas
  • Mensajería individualizada
  • Para fines médicos
  • Planes de tratamiento en remoto
  • Programación de citas
  • Recetas electrónicas
  • Recordatorios de citas
  • Videoconferencia

Lista completa de Software de telemedicina

  • Conforme con HIPAA
  • Fotos antes y después
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Paquetes de tratamientos

Lista completa de Software para balnearios medicinales

  • Facturación de los pacientes
  • Fotos antes y después
  • Gestión de citas
  • Gestión de expedientes de pacientes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de reclamaciones
  • Gestión del flujo de pacientes
  • Portal de los pacientes
  • Programación

Lista completa de Software para cirugía estética

  • Conforme con HIPAA
  • Facturación médica
  • Gestión de expedientes de pacientes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de reclamaciones
  • Historia clínica electrónica/informatizada
  • Inscripción de pacientes
  • Portal de los pacientes
  • Programación de médicos
  • Programación de pacientes
  • Recetas electrónicas
  • Varias oficinas
  • Varios médicos
  • Verificación de elegibilidad para el seguro

Lista completa de Software para consulta médica

  • Conforme con HIPAA
  • Gestión de citas
  • Gestión de clínicas
  • Gestión de imágenes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de reclamaciones
  • Historia clínica electrónica/informatizada
  • Notas sobre la evolución
  • Planes de tratamiento
  • Portal de los pacientes
  • Programación

Lista completa de Software para dermatólogos

  • Biblioteca de ejercicios
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de informes/análisis
  • EHR/EMR
  • Evaluaciones
  • Facturación
  • Gestión de citas
  • Gestión de clínicas
  • Gestión de seguros
  • Notas sobre la evolución
  • Para fisioterapia
  • Planes de tratamiento
  • Portal de los pacientes
  • Recordatorios de citas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para fisioterapeutas

  • Conformidad con el sector sanitario
  • Facturación
  • Gestión de cuentas de los pacientes
  • Gestión de expedientes de pacientes
  • Gestión de reclamaciones
  • Herramientas de evaluación de resultados
  • Notas SOAP
  • Recordatorios de citas

Lista completa de Software para quiroprácticos

  • Alertas clínicas
  • Autorización previa electrónica
  • Base de datos de referencia sobre las drogas
  • Cancelación de la prescripción médica
  • EPCS
  • Gestión de formularios
  • Gestión de recargas
  • Historial de medicamentos
  • Renovación de prescripciones médicas

Lista completa de Software para recetas electrónicas

  • Gestión de citas
  • Gestión de expedientes de pacientes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de seguros
  • Seguimiento de rellamadas

Lista completa de Software para ópticas

Alternativas a DrChrono

Más alternativas a DrChrono

Opiniones de DrChrono

Todas las opiniones

Calificación general

4.1/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.1
Atención al cliente 3.9
Funcionalidades 4
Relación calidad-precio 3.9

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Dr baden P.
Owner / Primary Chiropractic Physician at Fit 4 Life Chiropractic
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    2 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/5/2018

"Save thousands in upfront expenses."

Comentarios: I saved thousands of dollars in upfront expenses from other EHR companies and then pay update fees every year.

Puntos a favor: They keep current payers at the monthly price they started at when tasing the priced for new customers. I have been with and using DrChrono for about 6 years now. They are always improving. It is a nice system that can be used multi-disciplinary. I am a chiropractor an I used it with a a medical Nurse Practitioner. What initially appealed to me is there was no multi thousand dollar up front software like a lot of other EHR companies want to charge you, along with yearly upgrade fees. None of that here so you start off saving thousands.

Contras: The Price keeps raising every year, for new accounts. Customer service sinks and there is no direct phone number to call to have the issue solved right away, you have to email them and wait for them to get back to you.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/5/2018
Dr john Z.
Non-Force Chiropractor
Hospital y atención sanitaria, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 10/4/2020

"The ultimate software partner for your Mac computer office!"

Comentarios: Patients save me time and charting by communicating through the onpatient portal.
I can run reports and have an immediate idea of what symptoms and frequency my patients are presenting and develop educational materials that support those diagnosis.
I stay on top of my day by way of daily schedule emailed to me every morning.

Puntos a favor: Seamless integration with my MacBook, iMac and iPhone.
Fast, knowledgeable support.
The unlimited ability to customize for my sole practitioner non-force chiropractic practice.
Easy to understand video tutorials which answer most questions without having to contact support.
Robust, integrated systems, such as the ability to provide credit card processing.
Knowing that drchrono is a leader and partner with Apple Health.

Contras: I get frustrated when I am on a learning curve with a new part of the software. But that's my problem!

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 10/4/2020
Amy S.
Clinical Massage Therapist
Salud, bienestar y deporte, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 14/1/2021

"Massage Therapist Employee at a Chiropractic Clinic"

Comentarios: I trust the business savvy of the Chiropractor that I worked for while using this software. He did his research and chose this software despite that it is less catered to a Chiropractic office than a medical doctor's office. There are many good aspects to it. It is ultimately more than what I would need as a Massage Therapist and not enough of what I would need. It was ideal to have it for my notes while being an employee, however. I wish all software had such wonderfully customized SOAP notes!

Puntos a favor: The SOAP notes were amazing. Being able to customize how to use them in terms of using intensity number scales, images, drop menus for frequently address muscles and more. It would also flood notes from a previous session, since there are often a lot of similarities, while allowing for easy changes to everything that could have been different that session. Well through thew, easy to use. The best SOAP notes I have ever used from Millennium (2 versions), Clinic Sense, MassageBook, Vagaro & Mind Body. Dr. Chrono is a land slide winner.

Contras: 1) The system does not allow for varying appointment times for different types of practitioners. For instance, clients trying to schedule a 10min chiropractic adjustment & 60min massage ONLINE, would have their massage session only block off 10mins of the MT's schedule. (When the MT only had 15mins between clients, the client was led to believe they scheduled their 60min!)This created a lot of confusion for the clients and the staff needed to watch these bookings like a hawk. We regularly had to call clients & manually reschedule both the chiro & MT appointments over the phone, defeating the purpose of online scheduling. 2) It is very expensive at its base price. I realize that it is for health care professionals who are billing insurances companies etc. so the value may be there but it prices out many. Massage therapy practices, even those that bill insurance, have smaller profit margins than many doctor offices and could not afford this in most cases.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 14/1/2021
Richard C.
Owner/Physician
Hospital y atención sanitaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    2 /5
  • Facilidad de uso
    1 /5
  • Características y funcionalidades
    2 /5
  • Asistencia técnica
    2 /5
  • Relación calidad-precio
    1 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/9/2019

"Don't buy the hype"

Comentarios: All cash practice previously using Practice Fusion which worked okay but would not send text reminders at the time we transitioned to DrChrono. Sold on text reminders, configurable templates, kiosk sign in with easy to use online intakes, payments, and signable consents. A big issue for us is that we have different patient types but only one intake can be selected. An intake can have numerous submenus for different visit types but it very quickly get convoluted and difficult to use. The consents can be set to be required or not but then they are required for every patient. Medicare Consent for patients on medicare and not on others. Can't do it. Consent for botox or filler JUST for a patient coming in for this treatment. Nope. All consents or no consents or optional consents. None of these options work for me. Customer service is by email and I would say overall moderately acceptable once you realize that when the system is down it is just down and your response will be that we are fixing the problem. You will never get an acceptable explanation of WHY something didn't work. Why did my patient not receive a text reminder? "Oh that option was turned off." But why did they receive the last 4 reminders? "Oh the system was turned off but we turned it on." Huh? Ipad and laptop programs are so massively different that you have to learn two completely different systems. The ipad system glitches causing the wrong patients chart to get signed off.

Puntos a favor: The sales pitch is great but none of the functions that we use work well, work consistently or work as you would expect.

Contras: Getting to an old note without modifying it is near impossible. Getting to the list of vital signs of a patient from a closed chart requires first going into the demographics page. Nothing is easy or natural to find. Where do I find lab results? Oh, might be under lab order, or incoming faxes, or documents. Labs are ordered old to new so once I click I then have to scroll to the bottom of a page to find last weeks labs. Click away and back then restart the process. I just put in a controlled script and got an error, "couldn't contact escripts", put in again and the pharmacy calls confirming to dispense twice. Controlled scripts go to the pharmacy without making it into the record. Searching controlled scripts given out does not work in any useful way. Text reminders can be set but half the time they don't go out. Patients complain they didn't get a reminder and appointments are missed. Try to collect a late fee on a patient who didn't get a reminder on her 5th appointment but got one for the last four. Many times we are unable change a patient status from "checked in" to "in room". Nobody realizes the program glitched and the patient complains they were in the room forever. The way the templates work seems great but they cannot be edited on the fly. Slider ON = "uneditable text into the chart here". Not every patient fits in the cookie cutter. Nice kiosk sign in concept but always breaking and leaving patient data visible to the next patient in line.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/9/2019
Norman J.
CEO
Cuidado de la salud mental, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 21/1/2020

"Product is "Good", Service is "Outstanding""

Comentarios: Dr C is excellent for our practice, easy to customize templates and support is always fast and effective.

Puntos a favor: Easy to implement, great support, ease of use

Contras: Some of the features don't really function as well as advertised

Respuesta de proveedores

por DrChrono el 24/1/2020

Thank you for the kind words and helpful feedback!

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 21/1/2020