¿Quién usa Booker?

Salones que buscan administrar y hacer crecer su negocio utilizando esta plataforma simple de usar, pero poderosa, basada en la nube.

¿Qué es Booker?

El software de vanguardia para salones de belleza de Booker te ayuda a administrar y hacer crecer tu salón mediante una plataforma todo en uno que comprende que prefieres concentrarte en los clientes en lugar de en las tareas administrativas. Administra tus reservas online, punto de venta, membresía y programas de fidelización mientras atraes nuevos clientes y te aseguras de que regresen. Accede a tu negocio de salón de belleza en cualquier momento y lugar, todo con el software seguro, rentable y basado en la nube de Booker.

Información sobre Booker

Booker

http://www.booker.com/

Fundada en 2007

Vídeo de Booker
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Resumen de precios de Booker

Booker no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. La versión de pago de Booker está disponible a partir de USD 129.00/mes.


Precio inicial

USD 129.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Booker: implementación y asistencia

Asistencia

  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En vivo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Booker

  • Alertas y notificaciones
  • Gestión de reserva de habitaciones
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de cursos
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Herramientas de planificación

  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Gestión de reserva de habitaciones
  • Pagos en línea
  • Programación automatizada
  • Programación de grupos
  • Recordatorios de citas
  • Reserva en línea
  • Sincronización de calendario
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Programas para agendar citas

  • CRM
  • Compras
  • Facturación
  • Gestión de empleados
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la formación
  • Gestión de marketing
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión financiera
  • Métricas de rendimiento
  • Programación
  • Seguimiento horas/gastos

Lista completa de Software de gestión empresarial

  • Conforme con HIPAA
  • Fotos antes y después
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Paquetes de tratamientos

Lista completa de Software para balnearios medicinales

  • Gestión de empleados
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de listas de espera
  • Gestión de nóminas
  • Marketing por correo electrónico
  • Perfiles de clientes
  • Programa de fidelización
  • Programación de citas
  • Punto de venta (POS)
  • Recordatorios de citas

Lista completa de Software para barberías

  • Facturación
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clínicas
  • Gestión de empleados
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Marketing por correo electrónico
  • Notas SOAP
  • Punto de venta (POS)
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para centros de masaje

  • Acceso móvil
  • Cambio de turnos
  • Creación de informes/análisis
  • Distribución de programas
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de recursos
  • Mensajería
  • Programación automatizada
  • Seguimiento de tiempo en línea

Lista completa de Software para planificación de personal

  • Firma electrónica
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Integración de comercio electrónico
  • Lectura de códigos de barras
  • Perfil de cuenta de cliente
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS) al por menor
  • Punto de venta para restaurantes
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para punto de venta

  • Citas recurrentes
  • Gestión de alquiler de cabinas
  • Gestión de empleados
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de nóminas
  • Perfiles de clientes
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para salones de belleza

  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de inventarios
  • Nóminas y comisiones
  • Planificación de personal
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)

Lista completa de Software para spa

Alternativas a Booker

Más alternativas a Booker

Opiniones de Booker

Todas las opiniones

Calificación general

4.1/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4.2
Atención al cliente 4.1
Funcionalidades 4
Relación calidad-precio 3.9

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Ashely S.
Recruiter
Servicios para el consumidor, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/10/2018

"Book It!"

Puntos a favor: Booker is a godsend for so many salons. It is very user-friendly and they have implemented the use of embedded training videos for all the features; this is a wonderful tool and works very well for people who are visual learners, which most stylists happen to be. For salon managers and owners, Booker offers a variety of tools: time-clock, sales tracking, inventory, tip allocation, expenditures/budgets, etc. Being a web-based software, it's very easy to add a widget or embed a link on your website and/or Facebook page to allow customers to easily schedule themselves for services. In addition, there is a built-in point of sale system that makes it easy to check out clients without needing to switch over to another program and/or system.

Contras: The downside to being a web-based software: if the server is down or there is an issue with the website, you cannot access your calendar or your point of sale system. Booker has been awesome enough to provide a separate website where they allow you to report issues of the system being down and also announcing known issues. Their customer service makes up for this issue.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/10/2018
Michael C.
Vice President
Práctica médica, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/9/2019

"Using it for our Med Spa"

Comentarios: Booker does what we need, support has always been responsive and it is easy to use.

Puntos a favor: Ease of use so, easy to train. In the Day Spa industry front desk turnover is frequent so it is nice to be able to quickly show a new gal how to use the system.

Contras: We were previously Salon Iris customers and I am a programmer. With access to the database on that system I could run queries on anything in the database. Booker does not provide access to the SQL database so that is not possible. I do however have all of the reports that I need. Also, it would be nice to have the ability to set access a little more granular. For example, if I give a gal access to look at gift card balances, I will also have given her access to modify gift card balances.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/9/2019
Jill W.
Owner
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/1/2021

"Booker Provides the Right Details"

Comentarios: We had several manual processes and workarounds to track and fix our data, but the auditing capabilities and ease of use make this system worthwhile!

Puntos a favor: Booker makes it easy to book clients, review accurate data, see clients shared to a membership, easily manage gift cards and online certs, easily view status changes of a membership, provide great auditing capabilities...

Contras: The customer support is extremely lacking. We also couldn’t get all the reports we needed and had to use a custom developed Stage 1 reporting system that was insanely slow. Our franchise switched systems to a MUCH inferior system due to the poor customer service. The Booker company doesn’t seem interested to work to improve the system based on the client needs. It’s got a great core but there were several bugs that would go on for years and the typical response would be a time consuming workaround, rather than addressing this issue and providing timelines.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/1/2021
Kristen P.
Owner
Salud, bienestar y deporte, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/1/2017

"Decent but not great"

Comentarios: I like using Booker for its ease of use. It can get confusing since there are multiple ways to do the same task, though. However, with different learning styles, it is a pretty easy system to teach to people. It is very beneficial as well to allow all therapists to be able to check schedules from home. Our clients like the email and text appointment reminders. We also like the hire Frederick program. It is an easy way to market and bring back old customers or get new ones to rebook. The email they receive after their services is also beneficial for us to understand customer satisfaction and we can immediately respond to negative feedback, grow, learn and maintain customer relations. Their customer service is very good. They are always very prompt with responding to an issue.
My problems with Booker are they have a tendency to glitch often or significantly slow down the system so we have had to resort to either trying a mobile device or handwriting credit slips on occasion. We have also had issues with the online booking and how one picks a therapist which makes things confusing and doesn't always work in our favor so a lot of client education comes into play. By this, I mean that even if a client picks no therapist preference at the beginning they still must choose at the end. Or sometimes they pick a therapist and it doesn't show as a request. I am currently finding out that the credit card processing linked to their service does not have the best rates but it would be more expensive to use another processing system and have to pay Booker's fees. Finally, we have learned the hard way that if a client pays in advance and you do not block out the time slot then another client can book in that same slot.

Puntos a favor: Ease of use can be accessed remotely by all therapists, no additional cost per therapist for use, HireFrederick program

Contras: Online booking inconsistency with picking a therapist and it not being a request vs no preference and still having to choose a therapist. Glitchiness! Slowness! Taking payment in advance opens time slot for others to book in. Feeling stuck with their credit card processing or high fees to use another one with better rates

Respuesta de proveedores

por Booker el 31/1/2017

Thank you for using Booker Kristin. We'd love to work with you to help with any issues you're having with using the system - reach out to support@booker.com if we can help!

Thank you so much for using Booker!
- The Booker Team

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/1/2017
Alexander R.
Float consultant
Consultoría de gestión, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/12/2020

"Booker is awesome compared to other software options"

Comentarios: Very good experience

Puntos a favor: Definitely go with booker, I used the software for 5 years. It’s cheaper than most competitors for the great performance it has, booker is more user friendly and has multiple different pathways to solve the same problem to offer multiple routes of action. So like I said I worked with booker for a long time and loved it, however the corporate branch of our company has recently forced the rest of us franchises to transition to another software that is not booker. Honestly I’m sad because booker was so much better than this new software is and there’s nothing we can really do. This is software is terrible as it has made the user experience of our employees and clients much more difficult, both of which were aspects that booker excelled in.

Contras: Honestly nothing bad to say about booker

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/12/2020