BrandMaker

¿Quién usa BrandMaker?

Grandes equipos de marketing empresarial.

¿Qué es BrandMaker?

BrandMaker es un líder en gestión de recursos de marketing (MRM). Las soluciones ayudan a los equipos de ventas y marketing empresariales al optimizar la gestión de operaciones de marketing y la entrega de contenido de marketing personalizado que responde a las necesidades de clientes específicos en los puntos apropiados del proceso de compra. A diferencia del software de marketing tradicional, el software de BrandMaker transforma la forma en que funciona el marketing.

Información sobre BrandMaker

BrandMaker

http://www.brandmaker.com

Fundada en 1999

Resumen de precios de BrandMaker

BrandMaker no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.

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Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Formación

En persona

En vivo en línea

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de BrandMaker

Herramientas de marketing de contenido
Calendario editorial
Categorización/Agrupación
Gestión de SEO
Gestión de campañas
Gestión de la distribución
Gestión de marca
Gestión de redes sociales
Gestión de vídeos
Programación de publicaciones
Publicación multicanal
Segmentación por público
Seguimiento de conversión
Análisis/Seguimiento del ROI
Calendario de marketing
Flujo de trabajo de aprobación
Gestión de activos digitales
Gestión de contenidos
Gestión de gastos
Gestión de marca
Planificación de actividades
Planificación estratégica
Presupuestos y previsiones
Aplicación móvil
Biblioteca de activos
Búsqueda/filtro
Categorización de activos
Compartición de recursos
Control de versiones
Conversión de archivos
Creación de informes/análisis
Creación de marca personalizable
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de metadatos
Análisis de canales
Control de inventario
Gestión de campañas
Gestión de clientes potenciales
Gestión de incentivos
Gestión de oportunidades
Gestión de pedidos
Gestión de productos
Gestión de revendedores
Gestión de socios
Distribución y cumplimentación
Gestión de campañas
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de obras de arte
Gestión de proyectos
Gestión del cambio
Análisis predictivo
Calendario de marketing
Colaboración
Creación de hojas de ruta
Definición y seguimiento de objetivos
Gestión de gastos
Gestión de proyectos
Herramientas de presentación
Planificación de medios
Presupuestos/previsiones

Opiniones de BrandMaker

Mostrando 5 de 10 opiniones

En general
4.6/5
Facilidad de uso
4.2/5
Atención al cliente
4.8/5
Funcionalidades
4.4/5
Relación calidad-precio
4.5/5
Aj B.
CEO
Marketing y publicidad, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/8/2017

"We use BrandMaker for managing assets, planning activities, and lead gen for our clients."

Comentarios: Using BrandMaker, we have better control over corporate assets in terms of knowing where they are and what's current. The core benefit is improved brand management by everyone in the company. Also, using the BrandMaker shared calendar, we've benefited from greater transparency into marketing efforts like events that are coming up, lead gen scheduling, etc. And the BrandMaker Customer Engagement Cloud module gives us a way to control content distribution to sales prospects that we don't get with any other system.

Puntos a favor: We wouldn't be able to perform our job without BrandMaker. It has become an essential platform for managing brand assets like company brochures, media, stock images, etc. Plus, we maintain entire marketing calendars in BrandMaker so that everyone knows what's happening and when. Using BrandMaker is so much better than DropBox or email... sales teams have access to what they need as well, and no one uses out of date content. The new Customer Engagement Cloud is incredibly powerful in terms of making content available to our sales prospects at their own pace. We can see exactly which content pieces are the most useful in the buying cycle and can optimize new content. We are an agency and use the tool on behalf of our clients who also seem to really find it invaluable.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/8/2017
Stefan G.
BRAND CONSULTANT
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/8/2017

"Powerful suite to create one-stop-shop solutions for brand-management & marketing ..."

Puntos a favor: Brandmaker delivers a very powerful suite of modules to cover all Marketing Automatization needs with a holistic approach. Planning, production, distribution and reporting are working very well together. The new portal module (including a standalone CMS) enhances the options dramatically. The system can be completely branded and turned into a unique Marketing Information Platform - a one stop shop for everything relevant in Marketing (with potential for multiple extensions) that helps to streamline clients processes, save capacities, strengthen the brands and also save money of the companies.

Contras: Though it's rather a plus for us as external consultants and implementation partners, it can be pretty challenging for a customer to align the requirements of the brand and the options of the system. Due to the complexity and the huge set of features you will need professional support during the implementation.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/8/2017
Marion M.
Global Brand Assistant
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    3/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/10/2017

"Good experience, sometimes the platform is not intuitive enough"

Puntos a favor: Once used a couple of times, I think the platform is quite easy to use and straightforward. It allows you to narrow your search quickly and going back the main menu is easy which is essential. It looks clear and clean and I adopted it very quickly.

Contras: Non-flexibility. If you type a key word with a mistake in the spelling, if you choose to filter your search but then type in a key word, it erases your first filter... It creates confusion and makes searches harder. Also, although I believe the uploading tool works really well in general, I find it confusing that once the process is done, we stay on the uploading page instead of seeing the message 'upload completed' to confirm it's been done. I always have to check to ensure my uploads are done to be sure. Finally, the scroll down option is strange because you can only see one row at a time and the assets do not even appear entirely: I would like to be able to scroll down seeing at least two rows.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/10/2017
Sebastian M.
Communication & Branding
Maquinaria, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/1/2018

"Broad solution, flexible to configure and adapt to our specific needs."

Puntos a favor: Moving from spreadsheets and manual reporting to a system based approach has truly been transformative for our marketing operations, and the ability to have a single source of truth for all our marketing and sales assets is a core requirement for marketing. A next step in 2018 will be to expand our scope to further interesting MRM functionality BrandMaker offers such as integration with Salesforce (CRM) and unleashing the full power of marketing performance measurement.

Contras: As with every enterprise software it needs a bit of practice and change management to get the processes and structure right and it is also important to include user feedback along the way and to continuously further fine tune and evolve the system. BrandMaker offered comprehensive training and consulting services to ensure fast and sustainable user adoption.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/1/2018
Catherine J.
Manager
Hostelería, 10,001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/12/2018

"Web to Print andJobs Module Review"

Comentarios: BrandMaker solutions have saved us loads of money vs previous systems we left to launch BrandMaker -- Plus the adoption of the new BM solutions has tripled our older solutions. the net effect is more of our associates creating more pieces that are on-brand and more effective in closing the sale.

Puntos a favor: BrandMaker solutions are German Engineering at it's finest. Well built with forward thinking innovation and always improving on the capabilities even before you ask for the new feature to be added.

Contras: Some times the word choice in the navigation can be a bit clunky. The capabilities of the system are amazing, just think the navigation of these features could be more intuitive - designer friendly

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/12/2018